کسب و کار و تجارت

کسب و کار و تجارت

کسب و کار و تجارت

کسب و کار و تجارت

انواع بلبرینگ



امروزه، بلبرینگ ها در کاربردهای متنوعی به کار می روند.بلبرینگ های فوق سریع در قطعات دستی دندانپزشکی به کار می رود، بلبرینگهای هوافضائی در مریخ نورد به کار رفته اند، و بلبرینگ های خمشی در سیستم های همتراز نوری استفاده شده اند


بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای Full complement cylindrical roller bearings

این بلبرینگ ها دارای حداکثر تعداد غلتک بوده و در اصل با عدم وجود قفسه تمامی فضایی که در سایر بلبرینگ ها توسط قفسه اشغال می شود در آنها از غلتک پر شده است. ضخامت آنها نسبت به پهنایشان کم بوده که این خصوصیات موجب بالا بردن فوق العاده زیاد تحمل بار و در عین حال صرفه جویی در مقدار فضای مورد نیاز برای جا زدن بلبرینگ می شود. سرعت دورانی آنها مسلماً به انواع معمولی بلبرینگ ها نمی رسد و در چند نوع یک ردیفه و دو ردیفه و چند ردیفه تولید می شود. از آنجائیکه این نوع بلبرینگ ها دارای پنجره ساچمه نیستند، غلتک ها با یکدیگر در تماس مستقیم بوده که این امر موجب بالا رفتن اصطکاک و نیز اشکال در ایجاد لایه هیدرودینامیکی روانکار بین فاصله غلتک ها با یکدیگر می شود که تمامی این عوامل منجر به بالا رفتن سایش می گردد. جهت کاهش چنین اثرات زیانباری، معمولاً غلتک را تحت یک سری عملیات حرارتی شامل سخت کاری سطحی قرار می دهند. چنین بلبرینگ هایی با پسوند B متمایز می گردند نظیر NJG 2310 BVH استفاده از بلبرینگ هایی که بدین ترتیب اصلاح شده اند، تحت شرایط ذیل توصیه می شود: - سرعت های بالا - روانکاری نامناسب - شتابهای دورانی یا شعاعی بالا در صورتیکه شرایط کاری از موارد فوق الذکر هم سخت تر باشد، می توان از بلبرینگ هایی استفاده کرد که حلقه های آن نیز تحت عملیات سطحی قرار گرفته باشد. این نوع بلبرینگ ها با پسوند B4 مشخص می شوند نظیر NJG 2310 B4VH. همانگونه که قبلاً گفته شد، این نوع بلبرینگها در انواع متنوع یک ردیفه و دو ردیفه تولید شده و نظیر بلبرینگ های استوانه ای معمولی ممکن است حلقه های داخلی یا بیرونی آنها حالات مختلفی از لحاظ داشتن لبه Flange دارا باشند. در بعضی از آنها استفاده از حلقه نگهدارنده retaining ring موجب یکپارچه نگه داشتن رولبرینگ می شود (بار محوری از سمت حلقه نگهدارنده نمی تواند بر بلبرینگ اعمال شود). نوع دیگر نظیر سری NNC، در حلقه بیرونی خود یک لبه یکپارچه و یک حلقه لبه دار Flange ring دارد. این سری می توانند بار محوری را در هر دو جهت تحمل کنند. در نوع دیگر که با NNF شروع می شود، حلقه داخلی دو تکه بوده و توسط یک حلقه نگهدارنده بهم متصل می شوند. در حلقه بیرونی خود جای خار داشته و در دو طرف کاسه نمد لاستیکی نیز دارند که با گریس لیتیمی مخصوص کارکرد در دمای -50ºc الی +110ºc پر شده اند. ولی محدوده دمایی کارکرد این سری بلبرینگ ها بین -40ºc الی +80ºc است. (به خاطر وجود کاسه نمد) در صورت عدم نیاز به کاسه نمد می توان توسط یک آچار پیچ گوشتی یا وسیله ای نظیر آن آنها را در آورد. مقدار ناهمراستایی مجاز در بلبرینگ های مورد بحث عبارتست از: 4 دقیق برای برینگهای سری 18 و 3 دقیقه برای برینگهای سری 22،23،29،30.

بلبرینگ پارس تامین

بلبرینگ های سوزنی Needle roller bearings

این نوع بلبرینگ ها اصولاً از جنس فولادهای کربن – کرومی بوده و ضمن دارای بودن ضخامت کم از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه داخلی داشته یا نداشته باشند. در صورت امکان، بکار نبردن حلقه داخلی از کاربرد آن بهتر است، زیرا در اینصورت می توان قطر شافت را بزرگتر اختیار کرد و در نتیجه سیستم از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، اما به هر حال در مواردیکه نتوان محل قرار گرفتن بلبرینگ  بر روی شافت را به اندازه مناسب سخت کاری و سنگ زنی کرد، باید از حلقه داخلی نیز استفاده شود. این نوع بلبرینگ در انواع یک ردیفه و گاهی دو ردیفه، با تنوع در لبه های یکپارچه داخلی یا بیرونی و در بعضی موارد با شیار و سوراخ مخصوص روانکاری تولید می شوند. بعضی از انواع این بلبرینگ ها با کاسه نمد لاستیکی نیز تولید می شوند. اصلاح در خط تماس بین شیار و غلتک مسئله تنشهای لبه ای را به حداقل رسانده و امکان یک ناهمراستایی زاویه ای کوچک بین شافت و محفظه را فراهم می کند. پنجره ساچمه آنها می تواند از جنس ورقه فولادی نازک یا معمولی و در بعضی سریها فیبری باشد. شیار غلتک در حلقه داخلی آنها پرداخت شده و بعد از نصب نیز باید پرداخت دقیق شوند. در آندسته از بلبرینگ ها که حلقه داخلی ندارند، انتخاب تلورانس مناسب برای شافت موجب رسیدن به لقی مناسب در بلبرینگ  بعد از نصب می شود. در جدول بالا کلاسهای مناسب این تلورانسها آورده شده اند.

 بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه بیشترین کاربرد را در میان انواع بیرینگ‌ها دارند. به همین علت در طرح‌های زیر و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بلبرینگ های باز در طرح اصلی
بلبرینگ های آب‌بند شده
بلبرینگ های آب‌بند شده در برابر روغن نوع ICOSTM
بلبرینگ ها با شیار محیطی با یا بدون خار فنری
 انواع دیگر بلبرینگهای شیار عمیق با کاربردهای خاص در فصل « بلبرینگهای مهندسی» و «مکاترونیک» آورده شده‌اند، که شامل،

بلبرینگهای مختلط
بلبرینگ های عایق الکتریکی
بلبرینگ ها برای دمای بالا
بلبرینگ های مجهز به سنسور (Sensorized Bearing ) می‌باشند.
بلبرینگ شیار عمیق دارای کاربرد وسیع در صنعت و از متداولترین بلبرینگها در بازار مصرف است. در این نوع بلبرینگ‌ها یک شیار عمیق دایره‌ای یا شعاعی برابر با شعاع ساچمه وجود دارد. به خاطر وجود همین شیار و ایجاد سطح تماس بالا بین ساچمه‌ها و رینگ‌ها موارد استفاده زیادی دارند و توانایی تحمل بارهای شعاعی  و محوری را در هر دوجهت دارند. طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیری، کارکرد مناسب در سرعت‌های بالا از خصوصیت بارز بلبرینگ شیار عمیق بوده و در انواع یک ردیفه، دوردیفه و یک ردیفه با شیار ساچمه خور به قرار زیر تولید می‌گردد. بلبرینگهای شیار عمیق را بصورت زیر تقسیم بندی می‌نماید:

الف-بلبرینگشیار عمیق یک ردیفه Single row deep groove ball bearings

ب- بلبرینگشیار عمیق یکردیفه با اسلات‌های پر کننده Single row deep groove ball bearings with filling slots

ج- بلبرینگ شیار عمیق استنلس استیل Stainless stee deep groove ball bearings

د- بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه کاربردهای زیادی دارند. مشخصه‌های این بلبرینگها طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیر بودن، مناسب بودن آن برای سرعت‌های بالا و خیلی زیاد، محکم بودن در حین کار و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری می‌باشند.
شیار عمیق در سطح غلتش و هم‌خوانی دقیق بین این شیار و ساچمه‌ها این بلبرینگ را قادر می‌سازد که بار محوری را از هر دو جهت به همراه بار شعاعی حتی در سرعت‌های بالا، تحمل کند.
Double row deep groove ball bearings

بلبرینگ ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در هر جا مطابق وزن بارها و یا سرعت دور زدن بار و یا حساسیت‌های تخصصی بار و محل نصب متغیر بوده و از انواع مختلف خانواده (خیلی بزرگ) بلبرینگ ها استفاده می‌گردد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی یا ساچمه‌های میانی بلبرینگ اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها (ساچمه‌ها) در بیشتر موارد استفاده ساده، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک دقیق و حساس خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند؛ از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس، اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن‌ها گردد، در اینگونه موارد می‌توان از بلبرینگ های غلطکی'یا بلبرینگ های غلطکی مخروطی‌شکلاستفاده کرد. گونهٔ خاصی از بلبرینگ ها، بلبرینگ های محوری (یا کف گرد) نام دارند که برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند بارهای محوری شدید را تحمل کنند و از نمونه‌های کاربردها آن‌ها می‌توان به کاربردشان در میزهای گردان اشاره کرد

یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق یک ردیفه در مدل‌ها و سایزهای گسترده‌ای تولید شده که با پسوند و پیشوندهای اضافه شده به بلبرینگ که معمولاً به پنج عدد اصلی اضافه شده، مشخص می‌گردند.

بلبرینگهای شیار عمیق با سیل‌ها و پوشش‌های متنوع کاسه نمد لاستیکی و فلزی تولید شده و برای اطلاع دقیقتر از موارد کددهی و دیگر پسوندها که هر کدام مشخص کننده جزئیات فنی خاص است

مثلاً پسوند Z مربوط به بیرینگ‌هایی با پوشش کاسه نمدی فلزی در یکطرف یا یاتاقان با در پوش یکطرفه و 2Z کاسه نمد فلزی در دو طرف یا یاتاقان با در پوش دو طرفه می‌باشد. در این نوع بلبرینگحلقه داخلی با کاسه نمد فاصله داشته و مورد استفادشان در حالتی ست که حلقه‌ها داخلی بلبرینگمی‌چرخد، زیرا در حالت بر عکس یعنی چرخش حلقه بیرونی  امکان نشت گریس وجود دارد.

نوع بلبرینگهای شیار عمیق دارای سیل یا sealed bearings مربوط به کاسه نمدی با لاستیک مصنوعی ست که با واشر فلزی تقویت شده است. این نوع کاسه نمد لاستیکی در محدوده دمایی ۴۰- تا ۱۲۰+ توانایی کار داشته و با حلقه داخلی تماس دارد از این رو در کم شدن سرعت بلبرینگ اثر گذارست و با حرف اختصاری 2RS شناخته می‌شود.

در کد دهی بلبرینگها از نوع یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق پسوندهای 2RSL,RSL یا 2RZ,RZ مشخص کننده نوع سیل با اصطکاک مالشی کمی Low fiction seal بوده که پسوندها بستگی به سری بیرینگ و اندازه آن داشته و در این ساختاربه طور کلی سرعت بلبرینگ می‌تواند هم اندازه سرعت آن با کاسه نمدفلزی باشد و به دلیل فاصله کم کاسه نمد و حلقه داخلی دارای خصو صیات آب بندی مناسبی نیز می‌باشد.

بلبرینگ دارای سیل NBR و لبه‌های قابلیت ارتجاعی که توسط شرکت اس‌کااف توسعه داده شده و ICOS® oil sealed bearing units نامیده می‌شوند در کاربردهایی که نیازمند قابلیت‌هایی بیشتر از سیل‌های استاندارد معمولی می‌‍باشد، استفاده می‌گردند. در این نوع ساختار ساچمه نیازمند فضای کمتری نسبت به دو گونه قبلی بوده. نصب آسان و هزینه پایین جهت ماشین کاری شفت از مزایای عمده این نوع ساختار در یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق می‌باشد.

بلبرینگهایی  که در ساختارشان جای خار وجود داشته و به bearings with snap ring groove معروف بوده که در این طرح می‌توان با جاگذاری یک خار، ساچمه را از جهت محوری در فضای مورد نظر محکم نمود و باعث کم شدن فضای اشغالی شد. قرار گیری کد N در پسوند شماره بلبرینگ مشخص کننده داشتن جای خار در رینگ خارجی می‌باشد و پسوند NR نیز دارا بودن خار در بلبرینگشیار عمیق را شامل می‌شود

 

فردوس بلبرینگ

 روش های ثابت کردن محوری بلبرینگها

جابجایی بلبرینگ  
بهتر است همواره از دستکش و تجهیزات جابجایی و بلند کردن،که برای نصب کردن و بیرون آوردن 
بلبرینگ  ها طراحی شده اند،استفاده شود.این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود بلکه خستگی کم تر،خطر کم تر و احتمال بروز صدمات بدنی را کاهش می دهد.  به دلایل فوق استفاده از دستکش مقاوم به حرارت و روغن هنگام جابجایی بلبرینگ  های گرم و آغشته به روغن توصیه می شود.این دستکش ها باید سطح خارجی بادوام و سطح داخلی نرم وضد حساسیت داشته باشد.بلبرینگ  های گرم،بزرگ ویا سنگین معمولا مشکل ساز می باشند.زیرا نمی توان آنها را به صورت امن به کمک یک یا دو نفر جابجا نکود.می توان تجهیزات مناسب برای حمل وبلند کردن بلبرینگ  ها را در کارگاه ساخت.ابزارجابجایی بلبرینگ  ها یکی از این تجهیزات می باشد که بیشتر مشکلات را حل نموده و جابجایی،نصب و بیرون آوردن بلبرینگ ها را بر روی شفت آسان می کند. برای جابجایی و نصب بلبرینگ  ها بزرگ و سنگین آنها را باید از یک نقطه آویزان نمود.اما باید از نوار فولادی یا کمربند پارچه ای استفاده نمود. قرار دادن یک فنر بین حلقه بلند کننده و کمربند نصب بلبرینگ  بر روی شفت را ساده می کند.
 


بلبرینگ ها با رینگ داخلی استوانه ای رینگ هایی که با انطباق تداخلی نصب می شوند معمولا به جهت وسیله پله های شفت یا نشیمنگاه از یک جهت به صورت محوری مهار می شوند. درسمت مقابل، رینگ داخلی معمولا به وسیله یک مهره قفل کن ویا به وسیله یک صفحه که به انتهای شفت پیچ می شود مهار می شود.رینگ های خارجی معمولا به وسیله در پوش نشیمنگاه یا در حالات خاص به وسیله یک رینگ رزوه شده در محل خود مهار می شوند.

بجای ایجاد پله در شفت یا نشیمنگاه ، در بعضی موارد از رینگ فاصله اندازه (Spcer Ring) یاحلقه واسطه (Collars) بین رینگ های بلبرینگ و یا رینگ بلبرینگ واجزای مجاور نظیر چرخدنده استفاده می شود.

استفاده از خار فنری برای مهار محوری بلبرینگ ها باعث صرفه جویی در فضا، سرعت در نصب و در آوردن و ساده شدن ماشینکاری شفت و نشیمنگاه می شود. اگربارمحوری متوسط یا زیادی باید مهار شود یک حلقه بین بلبرینگوخارفنری قرار داده می شود تا خار فنری تحت ممان خمشی اضافی قرار نگیرد. در صورت لزوم می توان لقی محوری بین خار فنری و شیار محیطی آن را با انتخاب تلرانس مناسب برای حلقه واسطه ویا استفاده از لایی فلزی (Shim) کاهش داد. بلبرینگ ها با شیار محیطی بر روی رینگ خارجی را می توان به سادگی و با صرفه جویی در فضا با استفاده ازخارفنری مهار کرد.

روش دیگر مهار محوری که برای بلبرینگ های دقیق مناسب است، استفاده از انطباق پرسی به شکل چیدمان غلاف های پله ای (Stepped Sleeve) می باشد.

 بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف واسطه

بلبرینگ های متوسط و کوچک را می توان با ضربات چکش که از طریق یک رینگ واسطه به بلبرینگوارد می شود، را بیرون آورد. باید توجه شود که قبل از انجام این کار باید مهره غلاف کمی باز شده باشد.بلبرینگ های کوچک و متوسط بر روی شفت های پله دار را می توان با ضربات چکش که از طریق یک بوش به مهره از قبل شل شده غلاف وارد می شود، را بیرون آورد. بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ بر روی غلاف واسطه به کمک مهره هیدرولیکی بسیار ساده است.برای استفاده از این روش بلبرینگ باید در مقابل یک پیشانی نصب شده باشد. اگر بوش دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن باشد با روش تزریق روغن عملیات بیرون آوردن بسیار ساده خواهد شد.


بیرون آوردن بلبرینگ های بر روی غلاف بیرون کشیدنی هنگام بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف بیرون کشیدنی جزء قفل کن محوری (مهره قفل کن،در پوش وغیره) باید برداشته شود. بلبرینگ های کوچک و متوسط را می توان با استفاده از یک مهره قفل کن و آچار ضربه ای یا قلابدار بیرون آورد. ابزار مناسب برای بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ مهره هیدرولیکی می باشد اگر بخش رزوه شده غلاف  از انتهای شفت یا پله شفت بیرون زده شده باشد یک رینگ حمایت کننده با حداکثر ضخامت ممکنه باید در بوش قرارداد تا از واپیچش و خرابی رزوه هنگام سفت کردن مهره جلوگیری شود. توصیه می شود که پشت مهره هیدرولیکی یک صفحه نگهدارنده نصب شود این صفحه از پرتاپ مهره و غلاف در صورت جدا شدن ناگهانی غلاف از شدت جلوگیری می کند.غلاف های بیرون کشیدنی برای بلبرینگ های بزرگ معمولا دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن برای استفاده از روش تزریق روغن می باشد.استفاده از روش تزریق روغن هنگام بیرون کشیدن بلبرینگ های بزرگ باعث  صرفه جویی در وقت می شود.


 

 


بار حداقل Minimum load

جهت اجتناب از مسائلی نظیر سرخوردن غلتک بر روی شیار، بلبرینگ همیشه باید تحت یک بار حداقل قرار داشته باشد که مقدار آن از این رابطه بدست می آید: بار شعاعی حداقل، Frm=N ضریب بار حداقل، Kr= برای بلبرینگ های سری 18 100= برای برینگ های سری 48,29 200= برای بلبرینگ های سری 49 250= برای بلبرینگهای سری 30,22 300= برای بلبرینگ های سری 23 350= برای بلبرینگ های سری 3194 (00),NNF50 400= برای بلبرینگ های سری 50 500= سرعت دورانی بلبرینگ، n=r / min سرعت مبنای روغن بر حسب r/min، که در جداول مشخصات بلبرینگ داده می شود nr= برای بلبرینگ های سری NNF50 و 3194(00) داریم: نرخ سرعت nr= 1.3x قطر متوسط بلبرینگ، dm=mm, 0.5(d+D) اگر وزن قطعات مجاوربلبرینگ  به همراه نیروهای خارجی به مقدار محاسبه شده از فرمول فوق الذکر نرسید، باید بطریقی این نیرو را بر بلبرینگ اعمال کرد.

بار دینامیکی معادل بلبرینگ Equivalent dynamic bearing hoad

وقتی بلبرینگ غیر ثابت بوده non-locating و فقط بار شعاعی بر آن اعمال شود، داریم: Fr بار شعاعی است. P=fr درصورت داشتن لبه در حلقه های داخلی و بیرونی و تثبیت شافت از یک یا دو طرف: Fa / Fr≤ e اگر P=Fr Fa / Fr> e اگر P=0.92Fr+Yfa نیروی محوری، Fa=N ضریب محاسبه e= برای بلبرینگ های دو ردیفه 0.15= برای بلبرینگ های سری 18 0.2= برای سایر رولبرینگ های یک ردیفه 0.3= ضریب بار محوری Y= برای بلبرینگ   های سری 18 0.6= برایبلبرینگ  های دو ردیفه 0.53= برای سایر بلبرینگ های یک ردیفه 0.4= از آنجائیکه کارکرد مناسب بلبرینگ ها در مواقعی که تحت بار محوری قرار دارند، زمانی بهبود می یابد که همزمان تحت یک بار شعاعی نیز قرار داشته باشند، نسبت Fa/Fr در بلبرینگ  های یک ردیفه نباید از 0.5 تجاوز کند و این مقدار در انواع دو ردیفه به 0.25 می رسد.

بار استاتیکی معادل بلبرینگ  Equivalent static bearing load

این مقدار در حالتیکه رولبرینگ بلبرینگ )تحت بار استاتیکی قرار دارد، عبارتست از: Po=Fr

 

 

 

 سایر مطالب

بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای

 

بلبرینگ  استوانه ای

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگهای کف گرد

بلبرینگ های تماس زوایه ای

بلبرینگ های خود تنظیم

تفاوت بلبرینگ  با رولبرینگ

بلبرینگ و آلودگی

بلبرینگ  و فاکتورهای انتخاب

  بلبرینگ های غلتشی دارای یک سرعت کارکرد حدی می باشند . معمولا دمای کارکرد روانکار یا جنس اجزای بلبرینگ این حد را تعیین می کند .


سرعتی که در حد دمای کارکرد می توان به آن دست یافت به گرمای اصطکاکی ایجاد شده در بلبرینگ ( به علاوه  گرمای ناشی از منابع خارجی ) و مقدار گرمایی که از بیرینگ به خارج منتقل می شود ، بستگی دارد .

نوع و اندازه بلبرینگ ، طرح داخلی ، بار ، روانکاری و شرایط خنک شدن به همراه طرح قفسه ، دقت و لقی داخلی نقش تعیین کننده در ظرفیت سرعت بیرینگ دارند .

در جداول بلبرینگ ها معمولا دو سرعت ذکر شده است : سرعت مرجع ( حرارتی ) و سرعت حدی ( سینماتیکی ) ، که مقادیر هر یک از این سرعت ها به معیارهای مربوطه بستگی دارد .

 


 


فروش فوق العاده



مزدا در ایران


اتومبیل‌های سواری و وانت‌های مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. مزدا ۹۲۹ کوپه به یکی از اتومبیل‌های کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانت‌های مزدا نیز از آن زمان تاکنون در ایران مورد استفاده بوده‌اند.


گروه بهمن از سال ۱۳۳۸ به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم و پس از آن از سال ۱۳۵۰ به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های مزدا شامل مدل‌های ۱۰۰۰ و مدل ۱۶۰۰ پرداخته‌است.[نیازمند منبع]


این شرکت از آن زمان (با نام‌های شرکت اتومبیل سازی مزدا و ایران وانت) به مونتاژ خودروهای مزدا ادامه داده و از سال ۱۳۷۸ سواری مزدا ۳۲۳F و ۳۲۳SL را تولید نمود. سپس با عرضهٔ سواری مزدا     FL ۳۲۳ تا سال ۱۳۸۶ در پنج تیپ و با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توانست فروش خود را گسترش دهد و خط مونتاژ سواری محبوب مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی سی را از شرکت ژاپنی گرفته و آن را در سه تیپ ارائه کند.[۲]

فروش تمام لوازم یدکی مزدا

تمام لوازم یدکی مزدا- کره ای و ژاپنی خودرو های مزدا

بزرگترین وارد کننده لوازم یدکی مزدا اصلی و متفرقه مزدا

ارسال لوازم یدکی مزدا  به تمام نقاط تهران و ایران

فروش تکی و عمده  لوازم یدکی مزدا با نازل ترین قیمت

اماده ارائه خدمت به نمایندگی ها تعمیر گاه ها مشتری ها و دیگر مراکز خدماتی لوازم یدکی مزدا

افاقی    02133116943-33116885   

تمامی لوازم یدکی مزدا و قطعات یدکی مزدا را میتواتید از فروشگاه افاق خودرو تهیه نمایید 

شناخته شده ترین و پر فروش ترین خودروی ساخت شرکت مزدا در جهان ، خودروی مزدا ۳ است.  به همین دلیل نسل جدیدمزدا می بایست ادامه دهنده ی راه نسل های قبل باشد EC0-232. مزدا۳ مدل ۲۰۱۴ درواقع یک خودروی دوست داشتنی اسپرت است . این خودرو زیبا در واقع یک خودروی هاچ بک اسپرت است که طراحی بسیار بهتری نسبت به مدل های قبلی۰۰۰-۹۹۸

خودش دارد. هنگامی که از نزدیک این خودرو مزدا  را ببینید متوجه می شوید که دیگر از آن خودروی فشرده و جمع و جور خبری نیست و با بازی با احجام و خطوط، ترکیبی استوار، مدرن و قدرتمند ایجاد شده است.

افاق مزدا قدیمی ترین مرکز تهیه و توزیع لوازم یدکی مزدا  در تهران است.

خودرو مزدا از نظر طراحی بدنه بسیار شیک میباشد.

لوازم یدکی مزدا نسبت به سایر خودرو های وارداتی در دسترس تر بوده.

مزدا از نظر نمای داخلی خودرو بی نظیر میباشد

 لوازم یدکی مزدا را میتوانید به اسانی تهیه کنید

لوازم یدکی مزدا بسیار پر رونق میباشد

واردات لوازم یدکی مزدا در ایران بسیار رایج است

تهیه و توزیع لوازم یدکی مزدا در ایران بسیار طرفدار دارید.






لوله پلی اتیلن و هیزینه تعمیرات آن

رنگ روشن مواد لوله پلی اتیلن باعث ایجاد دید مناسب جهت نظافت مجاری فاضلاب می گردد. نردبان تعبیه شده بر روی لوله پلی اتیلن باعث سهولت رفت و آمد مامورین به داخل شبکه فاضلاب می گردد. مقاومت در مقابل جریان های اسیدی فاضلاب باعث جلوگیری از خوردگی و در نتیجه ممانعت از نشت فاضلاب به فضای اطراف و جلوگیری از تخریب شبکه می گردد.


با استفاده از نرم افزارهای محاسباتی، گروه صنعتی ناب اقدام به طراحی و تولید لوله پلی اتیلن با استحکام مناسب نموده است. این فرآیند باعث افزایش مقاومت لوله پلی اتیلن و قابلیت تحمل بارهای ترافیکی گردیده است. از طرفی دیگر واحد اجرایی شبکه فاضلاب این گروه با در اختیار داشتن کادری مجرب، قادر به اجرای انواع شبکه های جمع آوری فاضلاب می باشد.


اتصالات جوشی و دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

در این اتصالات لوله پلی اتیلن ، کیفیت جوش  بستگی به فاکتورهای مختلفی همچون تجربه، صلاحیت و قابلیت های جوشکار، انطباق اتصالات و  دستگاه جوش و سخت افزار و پیروی پرسنل مسوول از دستورالعمل های استاندارد جوشکاری دارد. جوشکاری لوله و اتصالات لوله پلی اتیلن اغلب به شیوه لب به لب یا  Butt fusionانجام می پذیرد و در این شیوه :
- ابتدالوله پلی اتیلن در دو فک ثابت و متحرک دستگاه جوش قرار داده می شود و پس از تنظیمات لازم، قالب ها بسته می شوند.
صفحه رنده مابین دو لوله پلی اتیلن قرار می گیرد و لبه لوله پلی اتیلن ها را کاملاً صاف و تمیز می نماید و پس از آن برداشته می شود.
صفحه داغ را که دمای ان به210-220 درجه سلسیوس رسیده است مابین لوله پلی اتیلن قرار داده و دو سر لوله پلی اتیلن ها به آن چسبانده می شوند و فشار طبق شیوه گفته شده دستگاه جوش، بالا برده می شود
تا در محل تماس لوله پلی اتیلن ها با صفحه داغ؛ برآمدگی مدور و یکنواختی با اندازه معین ایجاد گردد.
در ادامه مرحله فوق، از میزان فشار کاسته می شود و لایه های داخلی در محل اتصال کاملاً ذوب می گردند.
•    قسمت متحرک دستگاه جوش، به عقب رانده می‌شود  و صفحه داغ بصورتی جدا می شود که هیچ آسیبی به سطوح ذوب شده وارد نیاید
•    دو سر لوله پلی اتیلن، به سرعت به همدیگر چسبانده شده و فشار بتدریج، افزایش  می‌یابد و تا خنک شدن محل جوش، ثابت نگاه داشته می شود.
•    مدت زمان خنک شدن در مرحله فوق ،   بستگی  به  ضخامت  لوله پلی اتیلن ها  دارد. در طی این زمان، محل اتصال نباید تحت تنش یا فشار غیر مجاز قرار بگیرد.
•    لبه جوش در محل اتصال باید بصورت  یک   بر آمدگی دو تکه باشد. تشکیل این برآمدگی، نشان دهنده آن است که جوشکاری بصورت یکنواخت انجام شده است .
از دستگاههای جوش برای اتصال  لوله پلی اتیلن های تحت فشارآبرسانی وفاضلابی ازسایز 90 میلی متر الی 500 میلی متر استفاده می شود
دستگاه جوش شامل قطعات مختلفی از قبیل:

1.    شاسی اصلی دستگاه با کلمپ های مربوطه تاسایز مورد نیاز
2.    یونیت هیدرولیک دستگاه با الکتروموتور و پمپ هیدرولیک
3.    صفحه رنده با الکترو موتور وگیربکس
4.    صفحه داغ تمام تفلون نچسب با المنت
5.    رنده دو طرفه الکتریکی با دریل و بلبرینگهای خطی
6.    هیتر برقی با المنت های اصلی
7.    جعبه فنری جهت نگهداری آدابتورها

هزینه پایین تعمیر و نگهداری لوله پلی اتیلن


به دلیل خصوصیات مناسب لوله های پلی اتیلنی، معمولا این لوله ها در یک بازه زمانی طولانی نیاز به تعمیر ندارند و در صورت نیاز به تعمیر، این کار با هزینه پایین امکانپذیر خواهد بود. این در حالی است که تعمیر لوله- های فولادی با مشکلاتی همراه بوده ( و بالطبع با هزینه بالایی انجام میشود ). از جمله عدم امکان تعمیر پوشش لوله در بستر دریا


لوله پلی اتیلن و قابلیت اتصال آن


قابلیت اتصال بسیار محکم، بدون نشتی و در عین حال انعطاف پذیر لوله پلی اتیلن


جوش لب به لب یا الکتروفیوژن) این اتصال قوی به وسیله جوشکاری یا اتصال از طریق فلنج و حاصل می‌گردد  لوله پلی اتیلن مخصوص آب رسانی


سبکی وزن لوله پلی اتیلن


سبکی وزن  لوله پلی اتیلن و بررسی آن


این لوله پلی اتیلن ها نسبت به لوله های فولادی دارای وزن بسیار کمتری بوده، در نتیجه حمل و نقل و انبار نمودن آنها آسانتر بوده و با هزینه کمتری انجام می‌شود.


موارد استفاده از محصولات پلی اتیلن و لوله پلی اتیلن


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های آبرسانی شهری و روستائی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های فاضلاب شهری و روستائی


¬  لوله پلی اتیلن شبکه های گاز رسانی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های زهکشی


¬ لوله پلی اتیلن سیستم های مایعات و فاضلاب صنعتی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی)


¬ لوله پلی اتیلن سیستم های آبیاری متحرک


¬ لوله پلی اتیلن پوشش کابلهای مخابراتی و فیبر نوری


¬ لوله پلی اتیلن پوشش کابلهای برق


¬  لوله پلی اتیلن پوشش لوله های فلزی


¬  لوله پلی اتیلن بعنوان کانالهای تهویه



محصولات پلی اتیلن


کاربرد محصولات پلی اتیلن


از پلی اتیلن جهت ساخت وسایل زیر استفاده می شود: 


- ساخت لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلنی جهت انتقال آب و فاضلاب ، نفت ، گاز. 


 - ساخت لوله پلی اتیلن جهت محافطت سیم های برق و تلفن و ... 


- ساخت اعضای مصنوعی بدن از جمله دست و پای مصنوعی. 


- ساخت مخازن آبی.


 - ساخت اسباب بازی و لوازم بازی پارک ها.


   ساخت کیسه. 


- ساخت لوازم ایمنی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کاغذ عکس برگردان گلفام
 در سال 1375 مدیرشرکت تصمیمی مبنی بر راه اندازی خط تولید کاغذ عکس برگردان و تولید داخلی آن اتخاذ کرد و پس از تلاشی روزافزون و یاری خداوند متعال ، کارخانه و خط تولید راه اندازی و قادر به تولیدکاغذ عکس برگردان های بسیار با کیفیت با تیمی مجرب و حرفه ای شد .
موارد مصرفی    

     
کاغذ عکس برگردان  در     ظروف چینی و بلور : ایجاد طرح و نقش روی ظروف چینی یا شیشه ای یکی از عمده ترین کاربردهای عکس برگردانهای سرامیکی است.یکی از دلایلی که باعث استقبال از استفاده این محصولات روی ظروف است خاصیت انعطاف پذیری این عکس برگردانها است که باعث می شود امکان الصاق روی سطوح غیر مسطح ( مقعر یا محدب ) وجود داشته باشد.

کاغذ عکس برگردان در     کاشی و سرامیک :هرچند برای ایجاد جلوه های بصری روی کاشی و سرامیک روشهای سهل الوصول دیگری وجود دارد اما استفاده از عکس برگردانهای سرامیکی برای ایجاد نقوش روی این سطوح همچنان مرسوم بلکه در برخی موارد تنها راه ممکن می باشد.

     کاغذ عکس برگردان  درسطوح لعابدار : مقاومت بالای این عکس برگردانها در برابر دما باعث شده است این عکس برگردان برای ایجاد طرح روی سطوحی که در معرض دمای بالا قرار دارند ایده آل باشد. از جمله این سطوح بدنه بخاری و ظروف آشپزی مانند قابلمه می باشد. 

  کاغذ عکس برگردان در   کاربردهای ویژه : از دیگر کاربردهای مهم این نوع عکس برگردان ایجاد طرح یا علائم خاص در سطوحی است که در معرض شرایط سختی همچون سایش ، تابش آفتاب ، گرمای شدید و یا شوینده های قوی قرار دارند. از جمله این موارد می توان به شیشه های خودرو ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه های نما  و دستگاههای صنعتی اشاره داشت.

مصارف تزئینی  کاغذ عکس برگردان: کاربرد اصلی استفاده از این نوع عکس برگردانها تزئین و ایجاد جلوه های بصری در انواع اشیاء سرامیکی است.



لوله اذین فروشگاه شیدایی

ل
از آنجایی که سیستم تاسیسات به منزله قلب هر ساختمان می باشد استفاده از لوله اذین سبز جدید بر اساس تکنولوژی روز دنیا علاوه بر آسایش وآرامش مصرف کنندگان مواردی چون کنترل مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت را نیز در بر خواهد داشت.

لوله آذین لوله به جهت ضریب زبری پایین موجب کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی ساختمان شده و استفاده از اتصالات پلیمری ، یکنواختی و همگنی بی نظیری را بین لوله اذین و اتصال بوجود آورده و آب بندی کاملی را ایجاد می کند.
لوله آذین لوله دارای طول عمر 50 سال بوده و جدول ذیل شرایط کارکرد دما و زمان را بر روی لوله های PPRC نشان می دهد.
اجرای صحیح سیستم لوله کشی پلی پروپیلن تاثیر زیادی بر ایمنی و کیفیت سیستم لوله کشی دارد.
گواهینامه ها:
لوله آذین توسط سازمان های ذیل تایید شده است:
لوله اذین تنها دارنده ایرانی گواهینامه بهداشت از موسسه WRc-NSF انگلستان
لوله اذین تنها دارنده ایرانی گواهینامه بهداشت از موسسه Hy آلمان.
لوله اذین  دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی.
لوله اذین  دارای پروانه استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای لوله.
لوله اذین  دارای پروانه استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای اتصالات.
- لوله اذین  دارای گواهینامه ISO 9001-2008 از شرکت DQS آلمان.
لوله اذین  دارای گواهینامه از شبکه جهانی کیفیت (IQNET)
- بیمه نامه ده ساله تا مبلغ 000/000/30 ریال از بیمه ایران

وله اذین سبز سرد و گرم نیک بسپار
لوله اذین سبز یزد بسپار
لوله اذین  سبزآذین
لوله اذین سبز موج
نمایندگی رسمی یزد لوله
لوله سبز




ساندویچ پانل مفتول طاهرخانی

 مشخصات فنی ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سرد خانه ای : 
 
نوع و ضخامت ورق مورد استفاده :

 ورق آلوزینگ پیشرنگ شده به ضخامت 0.5 میبمتر در رنگ های متنوع و از نوع سوپر پلی استر کوره ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرون و 7 میکرون رنگ پرایمر کوره ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم (چسبندگی فوم به ورق)
انواع پوشش ساندویچ پانل :
دو رو ورق ، یکرو ورق یکرو فویل ، یکرو نایلون ، یکرو ورق یکرو کاغذ ، دو رو نایلون  ،دو رو کاغذ ، دو رو فویل 

ساندویچ پانل ها بنا به نوع کاربرد آن به انواع ذیل تقسیم بندی میشوند:
1- ساندویچ پانل سقفی
2- ساندویچ پانل دیواری
2-1- ساندویچ پانل دیواری برای سوله، کارگاهی، اداری، مسکونی و...
2-2- ساندویچ پانل دیواری سردخانه ای
3- ساندویچ پانل اتاق های تمیز (clean room)
4- ساندویچ پانل دو رو نایلون
ساندویچ پانل ها از دو رو ورق تشکیل شده و با توجه به جایگاه استفاده آنها میتواند ورق گالوانیزه ، آلومینیوم ، دو روآلوزینگ ، دو رو فویل ، یکرو ورق و یکرو فویل ، دو رو نایلون ، دو رو کاغذ مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به تنوع پانل ها در نوع استفاده از ورق باید توجه داشت که ورق تاثیر بسیاری درکیفیت و دوام آن دارد . .
ورق ها که بصورت کویل وارد شرکت می شوند توسط دستگاه تمام اتوماتیک ورق صاف کن باز و صاف شده و پس از فرم دهی با دستگاه رول فرمینگ و قبل از تزریق فوم پیشگرم شده تا آمادگی چسبندگی لایه پرایمر به فوم را بیشتر کند و در مواد فوم پلی یورتان ماده شیمیایی مخصوصی وجود دارد که نقش کاتالیزور را ایفا میکند که با سرعتی که خطوط تولیدساندویچ پانل داشته ، تا در انتها مواد فوم به حالت سختی مورد نظر رسیده باشند .
 


ساندیچ پانل های پیچ مخفی عمدتا کاربرد ساختمانی دارند.این نوع ساندویچ پانل با توجه به ساختار خاص بدنه آن نسبت به ساندویچ پانل دیواری ساده دارای مقاومت مکانیکی بیشتری می باشند، بعلاوه به دلیل طراحی و ساختار ویژه محل اتصالساندویچ پانل ها به یکدیگر، پیچ اتصال پانل به اسکلت قابل روئیت نمی باشد.
این ساندویچ پانل ها به طول مورد نیاز و به ضخامت زیر تولید میشوند:
1-ساندویچ پانل پیچ مخفی50mm دو رو ورق(کاربرد ساختمانی، دانسیته 2+40)
2-ساندویچ پانل پیچ مخفی75mm دو رو ورق (کاربرد ساختمانی، دانسیته 2+40) 

ساندویچ پانل و ضخامت
ضخامت ورقهای داخلی و خارجی ساندویچ پانل ها با توجه به جداول بارگذاری سازنده های ورق انتخاب می شوندو با توجه به فاصله مجاز ساپورتها، ورقها می توانند گالوانیزه یا آلومینیومی باشند.

ساندویچ پانل یا همان ساندویچ پنل که بعضا نیز به این نام گفته می شود!!! را می توان اینگونه تعریف کرد که ساختاری سبک و مرکب دارد که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد (همانند یک ساندویچ خوردنی که نان آن مواد غذایی را احاطه کرده است) این ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. ساندویچ پانل ها به دو گروه دیواری و سقفی تقسیم می شوند. و از طرفی خود ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از موادی مانند پلی یورتان (بعضا پلی اورتان نیز نوشته می شود که اصطلاح علمی و صحیح آن همین ساندویچ پانل پلی اورتان است)، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می شوند و در پوشش انها از ورق آلومینیم ساده و طرح دار رنگی، ورق آلوزینک ساده و طرح دار رنگی، ورق های گالوانیزه رنگی و ... استفاده می شود.

مطالب مرتبط
•    ساندویچ پانل و معرفی
•    ساندویچ پانل و طراحی
•    ساندویچ پانل و ضخامت
•    ساندویچ پانل و انواع آنها
•    ساندویچ پانل دیواری
•    ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی
•    ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 3 گام
•    ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 5 گام
•    ساندویچ پانل پلی یورتان
•    ساندویچ پانل سردخانه ای
•    ساندویچ پانل پشم سنگی
•  و کاربردهای آن
•    ساندویچ پانل و مزایای آن
•    ساندویچ پانل دیواری تصویر
•    تصویر ساندویچ پانل سقفی
•    ساندویچ پانل خبر خوان

طراحی ساندویچ پانل کاری بسیار پیچیده برای رسیدن به نیازمندیهای خاص مانند مقاومت حرارتی، آب بندی، مقاومت مکانیکی، مسائل بهداشتی، ایمنی در مقابل حریق و مسائل زیست محیطی است. ساندویچ پانلبرای دستیابی به این موارد طراحی و تولید میشوند. به دلیل عایق بودن و دارا بودن جداره های داخلی و خارجی رنگی ساندویچ پانل های پیش ساخته یکی از بهترین مصالح پیش ساخته برای جلوگیری از نفوذ آب و هدر رفتن انرژی به شمار می روند. ساندویچ پانل ها روشهای بسیار آسان و اقتصادی برای تمام نیازمندیهای ساختمانی ارائه می دهند و قابل استفاده در کارخانجات و ساختمانهی صنعتی، انبارها و انبارهای مواد غذایی و کشاورزی، ساختمانهای پیش ساخته، سالنهای ورزشی و استخرهای شنا، تجهیز کارگاه، سالنهای پرورش مرغ، سیلوها و فروشگاه های بزرگ و ساختمانهای نظامی و دولتی و شخصی می باشند.


 



جعبه کادویی
در این سالها سعی کرده ایم با بهره گیری از نیروی جوان و خلاق کشور ، با کیفیت برتر محصولات  جعبه کادویی باکسیچی ، بخشی از نیاز کشور در زمینه بسته بندی و جعبه  کادویی را تامین و هم چنین از واردات بی رویه جعبه کادویی با کیفیت پایین و قیمت بالا جلو گیری کنیم زیرا معتقدیم این امر جز خروج ارز از کشور عاید دیگری ندارد . کیفیت محصولات ما تضمین شده و مورد تایید تمامی مشتریان است
ویژگی ها :

1.    تولید جعبه کادویی تک سایز در رنگ ها و طرح های مختلف
2.    تولید جعبه کادویی سایزبندی از کوچک به بزرگ در مجموعه های مختلف با طرح ها و رنگ های گوناگون
3.    تولید  انواع محصولات جانبی تزیینی شامل پاکت های کادویی ، کیسه های کادویی ، انواع پوشال ، گل خشک تزیینی و ...

.    تولید جعبه کادویی بزرگ کادویی

این مرکز با بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه طراحی و چاپ و ساخت جعبه کادویی در مدلها و اندازه های مختلف توانسته با ارایه کیفیت برتر و قیمت مناسب جایگاه خوبی را در بازار کسب نماید.
این مرکز دارای بزرگترین دستگاه دایکات در قلب بازار چاپ و ساخت جعبه کادویی در تهران می باشد.
همچنین با تهیه دستگاه های دیگری در جهت ارائه خدمات با کیفیت عالی در زمان و قیمتی مناسب گام مهمی را برداشته است.
طراحی و چاپ و تولید و ساخت پازل و ساک دستی و وایت برد و انواع مجله و تراکت و کاتالوگ  و جعبه کادویی نیز از دیگر فعالیت های تخصصی این مرکز به شمار می رود.

موسسه چاپ و جعبه  کادویی سازی باکسی چی با بیش از 12سال تجربه در زمینه طراحی، چاپ و تولید تخصصی انواعجعبه کادویی  مقوایی، فانتزی، لمینتی، کارتنی، طلقی و ساک دستی های مقوایی فروشگاهی با کادری مجرب و حرفه ای پاسخگوی تمام نیازهای شما عزیزان می باشد


جعبه کادویی بی نظیر خود را از باکسی چی تهیه کنید.

طراحی جعبه  کادویی بسیار شیک

جعبه کادویی مناسب برای هر سن و سال و هر مراسمی

جعبه کادویی با رنگ بندی های متنوع

جعبه کادویی در طراح های متنوع




صنعت



فلنجهای رانش و مکش الکترو پمپ به نیمه پایینی محفظه متصل بوده که هر دو فلنج در یک خط موازی مرکز قرار دارند (پمپ خطی).
پروانه الکتروپمپ از نوع شعاعی، بسته و دارای دو ورودی سیال می باشد. در این نوع پروانه نیروی محوری عمدتاً وجود نخواهد داشت، پروانه به صورت استاتیکی و دینامیکی مطابق ISO1940 بالانس شده است.

محصولات:
 الکتروموتورهای ولتاژ پایین
 الکتروموتورهای ولتاژ متوسط
 الکتروموتورهای ولتاژ بالا
 الکتروموتورهای ضدانفجار
 الکتروموتورهای DC
 الکتروموتورهای دو سرعته
 الکتروموتورهای Slip ring



.


طراحی قطعات مکانیکی به ویــژه گیربکس تـابع استانداردهای روز دنیا و درخواست مشتری می باشد که بر نحوه ساخت قطعه تأثیر گذاراست .  پیروی از این اصول باعث گردید که این مجموعه موفق به تولید انواع الکترو گیربکس های حلزونی ،گیربکس هلیکال ، گیربکس مخروطی مارپیچ ، گیربکس هیپوئیدی ، اسپروئیدی از 12/0 تا 3000 کیلووات و با کیفیت های مطلوب گردد  .از آنجایی که پویایی و ارتقاء کیفیت سرلوحه تلاش این مجموعه بوده است، این شرکت با دریافت گــواهــیــنــامه  ISO9000  از SGS  سوئیس در سال 1378 جزء برترین های کشور قرار گرفت

 موتور برق چیست؟
موتور برق مجموعه ای شامل یک موتور و یک ژنراتور می باشد که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور  به نیروی الکتریکی خروجی  تبدیل میکند که اندازه و سایز موتور برق بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن که KW کیلو وات و یا KVA می باشد متفاوت است.

طبق تعریفی دیگر موتور برق دیزل ژنراتور کوچک شده است که برای تامین برق  در ظرفیت کم و مکان های کوچک استفاده می شود.

 انواع موتور برق بنزینی موجود به شرح زیر می باشد:

    موتور برق بنزینی هوندا
    موتور برق بنزینی پاورمیت
    موتور برق بنزینی روبین
    موتور برق بنزینی جیانگ دانگ
    موتور برق بنزینی کیپور
    موتور برق بنزینی المکس


ین نوع پمپ  سایر به صورت خودمکش می باشد بدین معنی که فقط نیاز به یک بار هواگیری دارد که با پرکردن محفظه پمپ سایر


یر  از سیال مورد نظر فقط یک بار صورت می پذیرد که بعد از آن حتی در صورت جدا شدن پمپ سایر از سیستم مورد نظر و استفاده پرتابل از آن در جای دیگر،‌ نیاز به هواگیری مجدد ندارد. مصرف این نوع پمپ سایر  بیشتر به صورت سیار می باشد. این پمپ سایردارای پروانه باز می باشد که عبور ذرات معلق را آسان می سازد.
الکترو پمپ سانتریفیوژ پنتاکس
الکتروپمپ سانتریفیوژ سری CB ، دو پروانه بوده و به همین دلیل دارای هد بالایی می باشند و در ساختمانها کاربرد وسیعی دارند. در اصطلاح رایج این نوع پمپ پنتاکس  بشقابی دو پروانه نامیده می شود.
الکترو پمپ سانتریفیوژ پنتاکس

الکتروپمپ سانتریفیوژ پنتاکس سری CH، با فشار و دبی های متوسط ، در جاهایی که به کارکرد آرام و بی صدا نیاز می باشد، استفاده می شود.

انواع پمپ آب خانگی پنتاکس

    پمپ پنتاکس دو پروانه
    بوستر پمپ پنتاکس
    پمپ پنتاکس 1 اسب
    پمپ پنتاکس 2 اسب
    پمپ پنتاکس PM80
    پمپ پنتاکس PM45
    پمپ پنتاکس CB210
    پمپ پنتاکس CM100
    پمپ پنتاکس CB100
    پمپ پنتاکس CB160
    پمپ پنتاکس CAM100
    پمپ پنتاکس CB
    پمپ پنتاکس CH200
    پمپ پنتاکس



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لنت ترمز الیگ

گاهی کوتاه به محتویات یک لنت ترمز می اندازیم . به صورت کلی ، تمام کمپانی ها ی خودرو سازی از یک نوع مواد مشابه در ساخت لنت ترمز خود استفاده می کنند . لنت ترمز اصولا از الیاف ( Fibers ) ، پرکننده ها ( Filers) اصلاح کننده های اصطکاک ( Friction Modifires) و رزین های اتصال دهنده ( Resin Binders) ساخته شده اند نوع مواد بکار رفته و در صد استفاده از آنها در هر بخش تبدیل به اسرار شرکت ها و فاکتورهای برتری آنها نسبت به یکدیگر گشته است .

الیاف جزیی از لنت است که استقامت ( Strength ) را برای لنت ترمز بوجود می آورد

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت لنت ترمز معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد.
لنت ترمز وظیفه دارد با تولید اصطحکاک مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.
-لنت ترمز خودروهای سواری 
-لنت ترمز خودروهای سنگین 
-لنت ترمز واگنهای ریلی 
-لنت ترمز ماشینهای کشاورزی و راه سازی 
-لنت ترمز های خاص و سفارشی برای ماشین های صنعتی و انواع جرثقیل



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




 ظروف شیشه ای ارکوفام
درباره ما :
شرکت آرکوفام از سال 1386 فعالیت خود را با تولید ظروف شیشه ای بلور مظروف در صنعت خم  شیشه آغاز نموده و هم اکنون ما مدعی هستیم در کشور عزیزمان ایران به لحاظ حجم تولید و کیفیت محصول و بسته بندی برفراز قلّه موفقیت ایستاده ایم.

مأموریت :    
شرکت آرکوفام در سال 1386 با تولید ظروف شیشه ای بلورین و با ظرفیت اسمی 1700 تن در سال فعالیت خود را آغاز نمود.
این شرکت با هدف تامین نیازهای مشتریان داخلی و خارجی در زمینه تولید ظروف شیشه ای بلورین ، با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی فعالیت خود را آغاز و با اجرای طرحهای توسعه و تحقیق اقدام به تجهیز و بروز رسانی واحدهای مختلف خود نمود ، به نحوی که توان تولیدی این واحد تا سقف 3000 تن در سال افزایش یافت و محصولات این شرکت هم اکنون علاوه بر ارائه در بازارهای داخلی به بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه جزیره بالکان و آسیای میانه صادر می گردد. 
رسالت ما معرفی محصولات ایرانی بعنوان محصولاتی بی نقص ، با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی و توسعه بازار تا مرزهای بیکران تجارت جهانی می باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طراحی سایت نرم نت
از آنجائیکه روز به روز تعداد  استفاده کنندگان از  اینترنت در کشور بیشتر می شود از این رو فضای اینترنت بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی نو  و همچنین عرضه خدماتی نوین  می باشد. طراحی سایت میتواند نخستین گام در راستای پیدایش فرصتهایی نو در تجارت و ارائه ی خدمات به روشی نوین باشد. در این مورد طراحی سایت با امکانات مورد نظر برای مشتری امری مهم تلقی میشود.
شما میتوانید با توجه به اهدافی که در نظر دارید اقدام به طراحی سایت کرده و در جهت تحقق هدف خود گامی مطمئن و متفاوت بردارید.در دنیای تجارت الکترونیک وب سایت ها نقش بسیار مهمی در معرفی کالا ها و خدمات و در نتیجه جذب مشتری دارند.امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و برای پیدا کردن خدمات مورد نیاز و یا خرید کالا از اینترنت کمک میگیرند.
یکی دیگر از دلایل طراحی سایت بهبود راندمان کاری و افزایش اعتبار شما میباشد که علاوه بر آن می توانید خدمات مرتبط با حرفه خود را به دیگران معرفی کنید و با صرف کمترین هزینه بهترین تبلیغ را در سطحی گسترده انجام دهید مشتریان میتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی در هر زمان با شما در ارتباط باشند،ممکن است طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت برای شما پر هزینه باشد اما باید به این نکته توجه داشت که وب سایتی حرفه ای و اختصاصی نمایانگر جایگاه و وجهه ی تجارت شماست.



-----------------------------------------------------------------


تویوتا      لوازم یدکی تویوتا       یدکی تویوتا


لوازم یدکی تویوتا ، قطعات یدکی تویوتا ، ، لوازم و قطعات یدکی اصلی تویوتا و لکسوس، فروش کلیه قطعات یدکی تویوتا و لکسوس ، لوازم یدکی لکسوس

همانطور که میدانید خودرو تویوتا یکی از محبوب ترین خودرو های روز جهان میباشد

تویوتا از نظر طراحی بدنه بسیار زیبا است

تویوتا از نظر طراحی داخلی خودرو بینظیر میباشد

تویوتا از جمله خودروهای راحت برای سرنشینان است

 بر اساس این گزارش افزایش تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه مهمترین علت تصمیم تویوتا برای افزایش تولید اعلام شده است.

میزان تقاضا برای خودروهای تویوتا طی ماههای اخیر در بازارهای آسیایی و آمریکای جنوبی رشد چشمگیری داشته است . البته بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو موجب کاهش تقاضا برای خودروهای تویوتا در این کشورها شده است .

آدرس : تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.

تلفن : 02133958181 - 02133958182

تلفن : 02133952940 - 02133945373 - 02133919845

یمیل : toyotayadak@gmail.com


ایمیل : info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ارمان صنعت جهان


 


    الکتروپمپ و موتورپمپ

    الکتروموتور و الکترو گیربکس

    مولد برق (موتور برق، موتورژنراتور)

    وکیوم پمپ و BLOWER

    کارواش خانگی و صنعتی

    لوازم باغبانی

    سم پاش

    مخازن تحت فشار دیافراگمی

محصولات آرمان صنعت جهان :

لیست محصولات آرمان صنعت جهان در منوهای کناری و بالای وب سایت درج گردیده است که شمامل : الکتروپمپ،الکتروموتورها ، محصولات باغبانی ، پمپ آب ،پنتاکس ، لوارا ،پمپ کف کش ، پمپ ایران ، پمپ های هوادهی ، انواع کارواش ، ماشین آلات صنعتی ، موتور برق ، وکیوم پمپ ، تصفیه آب و ... می باشد

  پمپ پنتاکس دو پروانه
    بوستر پمپ پنتاکس
    پمپ پنتاکس 1 اسب
    پمپ پنتاکس 2 اسب
    پمپ پنتاکس PM80
    پمپ پنتاکس PM45
    پمپ پنتاکس CB210
    پمپ پنتاکس CM100
    پمپ پنتاکسCB100
    پمپ پنتاکس CB160
    پمپ پنتاکس CAM100
    پمپ پنتاکس CB
    پمپ پنتاکسCH200
    پمپ پنتاکس



الکتروپمپ و سایر محصولات آرمان صنعت جهان 

شرکت آرمان صنعت جهان ( مشاوره  رایگان  09123073498 )

ا بیش از سه دهه تجربه در زمینه پخش انواع الکترو پمپ،لوارا، پنتاکس ، موتور برق ، کف کش ، پمپ آب ، الکتروموتور، دیزل ژنراتور، موتورپمپ، لوازم کشاورزی و شستشو و همچنین محصولات ساختمانی،آمادگی خود را جهت ارائه خدمات تجاری، فنی و مشاوره‌ای در جهت تامین انواع کالاهای ذیل در بخش صنعتی، کشاورزی ، باغبانی و ساختمانی اعلام می‌نماید .

شما میتوانید محصولاتی نظیر الکتروپمپ ، پمپ اب، لوارا ، پنتاکس ،پمپ اب و کف کش را در لیست محصولات ارائه شده ارمان صنعت جهان پیدا کنید




طراحی سایت نرم نت

از آنجائیکه روز به روز تعداد  استفاده کنندگان از  اینترنت در کشور بیشتر می شود از این رو فضای اینترنت بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی نو  و همچنین عرضه خدماتی نوین  می باشدطراحی سایت میتواند نخستین گام در راستای پیدایش فرصتهایی نو در تجارت و ارائه ی خدمات به روشی نوین باشد. در این مورد طراحی وب سایت با امکانات مورد نظر برای مشتری امری مهم تلقی میشود.

شما میتوانید با توجه به اهدافی که در نظر دارید اقدام به طراحی وب سایت کرده و در جهت تحقق هدف خود گامی مطمئن و متفاوت بردارید.در دنیای تجارت الکترونیک وب سایت ها نقش بسیار مهمی در معرفی کالا ها و خدمات و در نتیجه جذب مشتری دارند.امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و برای پیدا کردن خدمات مورد نیاز و یا خرید کالا از اینترنت کمک میگیرند.

یکی دیگر از دلایل داشتن وب سایت بهبود راندمان کاری و افزایش اعتبار شما میباشد که علاوه بر آن می توانید خدمات مرتبط با حرفه خود را به دیگران معرفی کنید و با صرف کمترین هزینه بهترین تبلیغ را در سطحی گسترده انجام دهید مشتریان میتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی در هر زمان با شما در ارتباط باشند،ممکن است طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت برای شما پر هزینه باشد اما باید به این نکته توجه داشت که وب سایتی حرفه ای و اختصاصی نمایانگر جایگاه و وجهه ی تجارت شماست



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



کالاهای ارزان


فروش تمام لوازم یدکی مزدا

تمام لوازم یدکی مزدا- کره ای و ژاپنی خودرو های مزدا

بزرگترین وارد کننده لوازم یدکی مزدا اصلی و متفرقه مزدا

ارسال لوازم یدکی مزدا  به تمام نقاط تهران و ایران

فروش تکی و عمده  لوازم یدکی مزدا با نازل ترین قیمت

اماده ارائه خدمت به نمایندگی ها تعمیر گاه ها مشتری ها و دیگر مراکز خدماتی لوازم یدکی مزدا

افاقی    02133116943-33116885   

تمامی لوازم یدکی مزدا و قطعات یدکی مزدا را میتواتید از فروشگاه افاق خودرو تهیه نمایید 

شناخته شده ترین و پر فروش ترین خودروی ساخت شرکت مزدا در جهان ، خودروی مزدا ۳ است.  به همین دلیل نسل جدیدمزدا می بایست ادامه دهنده ی راه نسل های قبل باشد EC0-232. مزدا۳ مدل ۲۰۱۴ درواقع یک خودروی دوست داشتنی اسپرت است . این خودرو زیبا در واقع یک خودروی هاچ بک اسپرت است که طراحی بسیار بهتری نسبت به مدل های قبلی۰۰۰-۹۹۸

خودش دارد. هنگامی که از نزدیک این خودرو مزدا  را ببینید متوجه می شوید که دیگر از آن خودروی فشرده و جمع و جور خبری نیست و با بازی با احجام و خطوط، ترکیبی استوار، مدرن و قدرتمند ایجاد شده است.

افاق مزدا قدیمی ترین مرکز تهیه و توزیع لوازم یدکی مزدا  در تهران است.

خودرو مزدا از نظر طراحی بدنه بسیار شیک میباشد.

لوازم یدکی مزدا نسبت به سایر خودرو های وارداتی در دسترس تر بوده.

مزدا از نظر نمای داخلی خودرو بی نظیر میباشد

 لوازم یدکی مزدا را میتوانید به اسانی تهیه کنید

لوازم یدکی مزدا بسیار پر رونق میباشد

واردات لوازم یدکی مزدا در ایران بسیار رایج است

تهیه و توزیع لوازم یدکی مزدا در ایران بسیار طرفدار دارید.






لوله پلی اتیلن و هیزینه تعمیرات آن



اتصالات جوشی و دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

در این اتصالات لوله پلی اتیلن ، کیفیت جوش  بستگی به فاکتورهای مختلفی همچون تجربه، صلاحیت و قابلیت های جوشکار، انطباق اتصالات و  دستگاه جوش و سخت افزار و پیروی پرسنل مسوول از دستورالعمل های استاندارد جوشکاری دارد. جوشکاری لوله و اتصالات لوله پلی اتیلن اغلب به شیوه لب به لب یا  Butt fusionانجام می پذیرد و در این شیوه :
- ابتدالوله پلی اتیلن در دو فک ثابت و متحرک دستگاه جوش قرار داده می شود و پس از تنظیمات لازم، قالب ها بسته می شوند.
صفحه رنده مابین دو لوله پلی اتیلن قرار می گیرد و لبه لوله پلی اتیلن ها را کاملاً صاف و تمیز می نماید و پس از آن برداشته می شود.
صفحه داغ را که دمای ان به210-220 درجه سلسیوس رسیده است مابین لوله پلی اتیلن قرار داده و دو سر لوله پلی اتیلن ها به آن چسبانده می شوند و فشار طبق شیوه گفته شده دستگاه جوش، بالا برده می شود
تا در محل تماس لوله پلی اتیلن ها با صفحه داغ؛ برآمدگی مدور و یکنواختی با اندازه معین ایجاد گردد.
در ادامه مرحله فوق، از میزان فشار کاسته می شود و لایه های داخلی در محل اتصال کاملاً ذوب می گردند.
•    قسمت متحرک دستگاه جوش، به عقب رانده می‌شود  و صفحه داغ بصورتی جدا می شود که هیچ آسیبی به سطوح ذوب شده وارد نیاید
•    دو سر لوله پلی اتیلن، به سرعت به همدیگر چسبانده شده و فشار بتدریج، افزایش  می‌یابد و تا خنک شدن محل جوش، ثابت نگاه داشته می شود.
•    مدت زمان خنک شدن در مرحله فوق ،   بستگی  به  ضخامت  لوله پلی اتیلن ها  دارد. در طی این زمان، محل اتصال نباید تحت تنش یا فشار غیر مجاز قرار بگیرد.
•    لبه جوش در محل اتصال باید بصورت  یک   بر آمدگی دو تکه باشد. تشکیل این برآمدگی، نشان دهنده آن است که جوشکاری بصورت یکنواخت انجام شده است .
از دستگاههای جوش برای اتصال  لوله پلی اتیلن های تحت فشارآبرسانی وفاضلابی ازسایز 90 میلی متر الی 500 میلی متر استفاده می شود
دستگاه جوش شامل قطعات مختلفی از قبیل:

1.    شاسی اصلی دستگاه با کلمپ های مربوطه تاسایز مورد نیاز
2.    یونیت هیدرولیک دستگاه با الکتروموتور و پمپ هیدرولیک
3.    صفحه رنده با الکترو موتور وگیربکس
4.    صفحه داغ تمام تفلون نچسب با المنت
5.    رنده دو طرفه الکتریکی با دریل و بلبرینگهای خطی
6.    هیتر برقی با المنت های اصلی
7.    جعبه فنری جهت نگهداری آدابتورها

هزینه پایین تعمیر و نگهداری لوله پلی اتیلن


به دلیل خصوصیات مناسب لوله های پلی اتیلنی، معمولا این لوله ها در یک بازه زمانی طولانی نیاز به تعمیر ندارند و در صورت نیاز به تعمیر، این کار با هزینه پایین امکانپذیر خواهد بود. این در حالی است که تعمیر لوله- های فولادی با مشکلاتی همراه بوده ( و بالطبع با هزینه بالایی انجام میشود ). از جمله عدم امکان تعمیر پوشش لوله در بستر دریا


لوله پلی اتیلن و قابلیت اتصال آن


قابلیت اتصال بسیار محکم، بدون نشتی و در عین حال انعطاف پذیر لوله پلی اتیلن


جوش لب به لب یا الکتروفیوژن) این اتصال قوی به وسیله جوشکاری یا اتصال از طریق فلنج و حاصل می‌گردد  لوله پلی اتیلن مخصوص آب رسانی


سبکی وزن لوله پلی اتیلن


سبکی وزن  لوله پلی اتیلن و بررسی آن


این لوله پلی اتیلن ها نسبت به لوله های فولادی دارای وزن بسیار کمتری بوده، در نتیجه حمل و نقل و انبار نمودن آنها آسانتر بوده و با هزینه کمتری انجام می‌شود.


موارد استفاده از محصولات پلی اتیلن و لوله پلی اتیلن


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های آبرسانی شهری و روستائی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های فاضلاب شهری و روستائی


¬  لوله پلی اتیلن شبکه های گاز رسانی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های زهکشی


¬ لوله پلی اتیلن سیستم های مایعات و فاضلاب صنعتی


¬ لوله پلی اتیلن شبکه های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی)


¬ لوله پلی اتیلن سیستم های آبیاری متحرک


¬ لوله پلی اتیلن پوشش کابلهای مخابراتی و فیبر نوری


¬ لوله پلی اتیلن پوشش کابلهای برق


¬  لوله پلی اتیلن پوشش لوله های فلزی


¬  لوله پلی اتیلن بعنوان کانالهای تهویه



محصولات پلی اتیلن


کاربرد محصولات پلی اتیلن


از پلی اتیلن جهت ساخت وسایل زیر استفاده می شود: 


- ساخت لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلنی جهت انتقال آب و فاضلاب ، نفت ، گاز. 


 - ساخت لوله پلی اتیلن جهت محافطت سیم های برق و تلفن و ... 


- ساخت اعضای مصنوعی بدن از جمله دست و پای مصنوعی. 


- ساخت مخازن آبی.


 - ساخت اسباب بازی و لوازم بازی پارک ها.


   ساخت کیسه. 


- ساخت لوازم ایمنی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کاغذ عکس برگردان گلفام
 در سال 1375 مدیرشرکت تصمیمی مبنی بر راه اندازی خط تولید کاغذ عکس برگردان و تولید داخلی آن اتخاذ کرد و پس از تلاشی روزافزون و یاری خداوند متعال ، کارخانه و خط تولید راه اندازی و قادر به تولیدکاغذ عکس برگردان های بسیار با کیفیت با تیمی مجرب و حرفه ای شد .
موارد مصرفی    

     
کاغذ عکس برگردان  در     ظروف چینی و بلور : ایجاد طرح و نقش روی ظروف چینی یا شیشه ای یکی از عمده ترین کاربردهای عکس برگردانهای سرامیکی است.یکی از دلایلی که باعث استقبال از استفاده این محصولات روی ظروف است خاصیت انعطاف پذیری این عکس برگردانها است که باعث می شود امکان الصاق روی سطوح غیر مسطح ( مقعر یا محدب ) وجود داشته باشد.

کاغذ عکس برگردان در     کاشی و سرامیک :هرچند برای ایجاد جلوه های بصری روی کاشی و سرامیک روشهای سهل الوصول دیگری وجود دارد اما استفاده از عکس برگردانهای سرامیکی برای ایجاد نقوش روی این سطوح همچنان مرسوم بلکه در برخی موارد تنها راه ممکن می باشد.

     کاغذ عکس برگردان  درسطوح لعابدار : مقاومت بالای این عکس برگردانها در برابر دما باعث شده است این عکس برگردان برای ایجاد طرح روی سطوحی که در معرض دمای بالا قرار دارند ایده آل باشد. از جمله این سطوح بدنه بخاری و ظروف آشپزی مانند قابلمه می باشد. 

  کاغذ عکس برگردان در   کاربردهای ویژه : از دیگر کاربردهای مهم این نوع عکس برگردان ایجاد طرح یا علائم خاص در سطوحی است که در معرض شرایط سختی همچون سایش ، تابش آفتاب ، گرمای شدید و یا شوینده های قوی قرار دارند. از جمله این موارد می توان به شیشه های خودرو ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه های نما  و دستگاههای صنعتی اشاره داشت.

مصارف تزئینی  کاغذ عکس برگردان: کاربرد اصلی استفاده از این نوع عکس برگردانها تزئین و ایجاد جلوه های بصری در انواع اشیاء سرامیکی است.



لوله اذین فروشگاه شیدایی

ل
از آنجایی که سیستم تاسیسات به منزله قلب هر ساختمان می باشد استفاده از لوله اذین سبز جدید بر اساس تکنولوژی روز دنیا علاوه بر آسایش وآرامش مصرف کنندگان مواردی چون کنترل مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت را نیز در بر خواهد داشت.

لوله آذین لوله به جهت ضریب زبری پایین موجب کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی ساختمان شده و استفاده از اتصالات پلیمری ، یکنواختی و همگنی بی نظیری را بین لوله اذین و اتصال بوجود آورده و آب بندی کاملی را ایجاد می کند.
لوله آذین لوله دارای طول عمر 50 سال بوده و جدول ذیل شرایط کارکرد دما و زمان را بر روی لوله های PPRC نشان می دهد.
اجرای صحیح سیستم لوله کشی پلی پروپیلن تاثیر زیادی بر ایمنی و کیفیت سیستم لوله کشی دارد.
گواهینامه ها:
لوله آذین توسط سازمان های ذیل تایید شده است:
لوله اذین تنها دارنده ایرانی گواهینامه بهداشت از موسسه WRc-NSF انگلستان
لوله اذین تنها دارنده ایرانی گواهینامه بهداشت از موسسه Hy آلمان.
لوله اذین  دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی.
لوله اذین  دارای پروانه استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای لوله.
لوله اذین  دارای پروانه استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای اتصالات.
- لوله اذین  دارای گواهینامه ISO 9001-2008 از شرکت DQS آلمان.
لوله اذین  دارای گواهینامه از شبکه جهانی کیفیت (IQNET)
- بیمه نامه ده ساله تا مبلغ 000/000/30 ریال از بیمه ایران

وله اذین سبز سرد و گرم نیک بسپار
لوله اذین سبز یزد بسپار
لوله اذین  سبزآذین
لوله اذین سبز موج
نمایندگی رسمی یزد لوله
لوله سبز




ساندویچ پانل مفتول طاهرخانی

 مشخصات فنی ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سرد خانه ای : 
 
نوع و ضخامت ورق مورد استفاده :

 ورق آلوزینگ پیشرنگ شده به ضخامت 0.5 میبمتر در رنگ های متنوع و از نوع سوپر پلی استر کوره ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرون و 7 میکرون رنگ پرایمر کوره ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم (چسبندگی فوم به ورق)
انواع پوشش ساندویچ پانل :
دو رو ورق ، یکرو ورق یکرو فویل ، یکرو نایلون ، یکرو ورق یکرو کاغذ ، دو رو نایلون  ،دو رو کاغذ ، دو رو فویل 

ساندویچ پانل ها بنا به نوع کاربرد آن به انواع ذیل تقسیم بندی میشوند:
1- ساندویچ پانل سقفی
2- ساندویچ پانل دیواری
2-1- ساندویچ پانل دیواری برای سوله، کارگاهی، اداری، مسکونی و...
2-2- ساندویچ پانل دیواری سردخانه ای
3- ساندویچ پانل اتاق های تمیز (clean room)
4- ساندویچ پانل دو رو نایلون
ساندویچ پانل ها از دو رو ورق تشکیل شده و با توجه به جایگاه استفاده آنها میتواند ورق گالوانیزه ، آلومینیوم ، دو روآلوزینگ ، دو رو فویل ، یکرو ورق و یکرو فویل ، دو رو نایلون ، دو رو کاغذ مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به تنوع پانل ها در نوع استفاده از ورق باید توجه داشت که ورق تاثیر بسیاری درکیفیت و دوام آن دارد . .
ورق ها که بصورت کویل وارد شرکت می شوند توسط دستگاه تمام اتوماتیک ورق صاف کن باز و صاف شده و پس از فرم دهی با دستگاه رول فرمینگ و قبل از تزریق فوم پیشگرم شده تا آمادگی چسبندگی لایه پرایمر به فوم را بیشتر کند و در مواد فوم پلی یورتان ماده شیمیایی مخصوصی وجود دارد که نقش کاتالیزور را ایفا میکند که با سرعتی که خطوط تولیدساندویچ پانل داشته ، تا در انتها مواد فوم به حالت سختی مورد نظر رسیده باشند .
 


ساندیچ پانل های پیچ مخفی عمدتا کاربرد ساختمانی دارند.این نوع ساندویچ پانل با توجه به ساختار خاص بدنه آن نسبت به ساندویچ پانل دیواری ساده دارای مقاومت مکانیکی بیشتری می باشند، بعلاوه به دلیل طراحی و ساختار ویژه محل اتصالساندویچ پانل ها به یکدیگر، پیچ اتصال پانل به اسکلت قابل روئیت نمی باشد.
این ساندویچ پانل ها به طول مورد نیاز و به ضخامت زیر تولید میشوند:
1-ساندویچ پانل پیچ مخفی50mm دو رو ورق(کاربرد ساختمانی، دانسیته 2+40)
2-ساندویچ پانل پیچ مخفی75mm دو رو ورق (کاربرد ساختمانی، دانسیته 2+40) 

ساندویچ پانل و ضخامت
ضخامت ورقهای داخلی و خارجی ساندویچ پانل ها با توجه به جداول بارگذاری سازنده های ورق انتخاب می شوندو با توجه به فاصله مجاز ساپورتها، ورقها می توانند گالوانیزه یا آلومینیومی باشند.

ساندویچ پانل یا همان ساندویچ پنل که بعضا نیز به این نام گفته می شود!!! را می توان اینگونه تعریف کرد که ساختاری سبک و مرکب دارد که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد (همانند یک ساندویچ خوردنی که نان آن مواد غذایی را احاطه کرده است) این ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. ساندویچ پانل ها به دو گروه دیواری و سقفی تقسیم می شوند. و از طرفی خود ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از موادی مانند پلی یورتان (بعضا پلی اورتان نیز نوشته می شود که اصطلاح علمی و صحیح آن همین ساندویچ پانل پلی اورتان است)، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می شوند و در پوشش انها از ورق آلومینیم ساده و طرح دار رنگی، ورق آلوزینک ساده و طرح دار رنگی، ورق های گالوانیزه رنگی و ... استفاده می شود.

مطالب مرتبط
•    ساندویچ پانل و معرفی
•    ساندویچ پانل و طراحی
•    ساندویچ پانل و ضخامت
•    ساندویچ پانل و انواع آنها
•    ساندویچ پانل دیواری
•    ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی
•    ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 3 گام
•    ساندویچ پانل پلی یورتان سقفی 5 گام
•    ساندویچ پانل پلی یورتان
•    ساندویچ پانل سردخانه ای
•    ساندویچ پانل پشم سنگی
•  و کاربردهای آن
•    ساندویچ پانل و مزایای آن
•    ساندویچ پانل دیواری تصویر
•    تصویر ساندویچ پانل سقفی
•    ساندویچ پانل خبر خوان
 



جعبه کادویی
در این سالها سعی کرده ایم با بهره گیری از نیروی جوان و خلاق کشور ، با کیفیت برتر محصولات  جعبه کادویی باکسیچی ، بخشی از نیاز کشور در زمینه بسته بندی و جعبه  کادویی را تامین و هم چنین از واردات بی رویه جعبه کادویی با کیفیت پایین و قیمت بالا جلو گیری کنیم زیرا معتقدیم این امر جز خروج ارز از کشور عاید دیگری ندارد . کیفیت محصولات ما تضمین شده و مورد تایید تمامی مشتریان است
ویژگی ها :

1.    تولید جعبه کادویی تک سایز در رنگ ها و طرح های مختلف
2.    تولید جعبه کادویی سایزبندی از کوچک به بزرگ در مجموعه های مختلف با طرح ها و رنگ های گوناگون
3.    تولید  انواع محصولات جانبی تزیینی شامل پاکت های کادویی ، کیسه های کادویی ، انواع پوشال ، گل خشک تزیینی و ...

.    تولید جعبه کادویی بزرگ کادویی

این مرکز با بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه طراحی و چاپ و ساخت جعبه کادویی در مدلها و اندازه های مختلف توانسته با ارایه کیفیت برتر و قیمت مناسب جایگاه خوبی را در بازار کسب نماید.
این مرکز دارای بزرگترین دستگاه دایکات در قلب بازار چاپ و ساخت جعبه کادویی در تهران می باشد.
همچنین با تهیه دستگاه های دیگری در جهت ارائه خدمات با کیفیت عالی در زمان و قیمتی مناسب گام مهمی را برداشته است.
طراحی و چاپ و تولید و ساخت پازل و ساک دستی و وایت برد و انواع مجله و تراکت و کاتالوگ  و جعبه کادویی نیز از دیگر فعالیت های تخصصی این مرکز به شمار می رود.

موسسه چاپ و جعبه  کادویی سازی باکسی چی با بیش از 12سال تجربه در زمینه طراحی، چاپ و تولید تخصصی انواعجعبه کادویی  مقوایی، فانتزی، لمینتی، کارتنی، طلقی و ساک دستی های مقوایی فروشگاهی با کادری مجرب و حرفه ای پاسخگوی تمام نیازهای شما عزیزان می باشد


جعبه کادویی بی نظیر خود را از باکسی چی تهیه کنید.

طراحی جعبه  کادویی بسیار شیک

جعبه کادویی مناسب برای هر سن و سال و هر مراسمی

جعبه کادویی با رنگ بندی های متنوع

جعبه کادویی در طراح های متنوع




صنعت



فلنجهای رانش و مکش الکترو پمپ به نیمه پایینی محفظه متصل بوده که هر دو فلنج در یک خط موازی مرکز قرار دارند (پمپ خطی).
پروانه الکتروپمپ از نوع شعاعی، بسته و دارای دو ورودی سیال می باشد. در این نوع پروانه نیروی محوری عمدتاً وجود نخواهد داشت، پروانه به صورت استاتیکی و دینامیکی مطابق ISO1940 بالانس شده است.

محصولات:
 الکتروموتورهای ولتاژ پایین
 الکتروموتورهای ولتاژ متوسط
 الکتروموتورهای ولتاژ بالا
 الکتروموتورهای ضدانفجار
 الکتروموتورهای DC
 الکتروموتورهای دو سرعته
 الکتروموتورهای Slip ring



.


طراحی قطعات مکانیکی به ویــژه گیربکس تـابع استانداردهای روز دنیا و درخواست مشتری می باشد که بر نحوه ساخت قطعه تأثیر گذاراست .  پیروی از این اصول باعث گردید که این مجموعه موفق به تولید انواع الکترو گیربکس های حلزونی ،گیربکس هلیکال ، گیربکس مخروطی مارپیچ ، گیربکس هیپوئیدی ، اسپروئیدی از 12/0 تا 3000 کیلووات و با کیفیت های مطلوب گردد  .از آنجایی که پویایی و ارتقاء کیفیت سرلوحه تلاش این مجموعه بوده است، این شرکت با دریافت گــواهــیــنــامه  ISO9000  از SGS  سوئیس در سال 1378 جزء برترین های کشور قرار گرفت

 موتور برق چیست؟
موتور برق مجموعه ای شامل یک موتور و یک ژنراتور می باشد که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور  به نیروی الکتریکی خروجی  تبدیل میکند که اندازه و سایز موتور برق بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن که KW کیلو وات و یا KVA می باشد متفاوت است.

طبق تعریفی دیگر موتور برق دیزل ژنراتور کوچک شده است که برای تامین برق  در ظرفیت کم و مکان های کوچک استفاده می شود.

 انواع موتور برق بنزینی موجود به شرح زیر می باشد:

    موتور برق بنزینی هوندا
    موتور برق بنزینی پاورمیت
    موتور برق بنزینی روبین
    موتور برق بنزینی جیانگ دانگ
    موتور برق بنزینی کیپور
    موتور برق بنزینی المکس


ین نوع پمپ  سایر به صورت خودمکش می باشد بدین معنی که فقط نیاز به یک بار هواگیری دارد که با پرکردن محفظه پمپ سایر


یر  از سیال مورد نظر فقط یک بار صورت می پذیرد که بعد از آن حتی در صورت جدا شدن پمپ سایر از سیستم مورد نظر و استفاده پرتابل از آن در جای دیگر،‌ نیاز به هواگیری مجدد ندارد. مصرف این نوع پمپ سایر  بیشتر به صورت سیار می باشد. این پمپ سایردارای پروانه باز می باشد که عبور ذرات معلق را آسان می سازد.
الکترو پمپ سانتریفیوژ پنتاکس
الکتروپمپ سانتریفیوژ سری CB ، دو پروانه بوده و به همین دلیل دارای هد بالایی می باشند و در ساختمانها کاربرد وسیعی دارند. در اصطلاح رایج این نوع پمپ پنتاکس  بشقابی دو پروانه نامیده می شود.
الکترو پمپ سانتریفیوژ پنتاکس

الکتروپمپ سانتریفیوژ پنتاکس سری CH، با فشار و دبی های متوسط ، در جاهایی که به کارکرد آرام و بی صدا نیاز می باشد، استفاده می شود.

انواع پمپ آب خانگی پنتاکس

    پمپ پنتاکس دو پروانه
    بوستر پمپ پنتاکس
    پمپ پنتاکس 1 اسب
    پمپ پنتاکس 2 اسب
    پمپ پنتاکس PM80
    پمپ پنتاکس PM45
    پمپ پنتاکس CB210
    پمپ پنتاکس CM100
    پمپ پنتاکس CB100
    پمپ پنتاکس CB160
    پمپ پنتاکس CAM100
    پمپ پنتاکس CB
    پمپ پنتاکس CH200
    پمپ پنتاکس



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لنت ترمز الیگ

گاهی کوتاه به محتویات یک لنت ترمز می اندازیم . به صورت کلی ، تمام کمپانی ها ی خودرو سازی از یک نوع مواد مشابه در ساخت لنت ترمز خود استفاده می کنند . لنت ترمز اصولا از الیاف ( Fibers ) ، پرکننده ها ( Filers) اصلاح کننده های اصطکاک ( Friction Modifires) و رزین های اتصال دهنده ( Resin Binders) ساخته شده اند نوع مواد بکار رفته و در صد استفاده از آنها در هر بخش تبدیل به اسرار شرکت ها و فاکتورهای برتری آنها نسبت به یکدیگر گشته است .

الیاف جزیی از لنت است که استقامت ( Strength ) را برای لنت ترمز بوجود می آورد

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت لنت ترمز معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد.
لنت ترمز وظیفه دارد با تولید اصطحکاک مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.
-لنت ترمز خودروهای سواری 
-لنت ترمز خودروهای سنگین 
-لنت ترمز واگنهای ریلی 
-لنت ترمز ماشینهای کشاورزی و راه سازی 
-لنت ترمز های خاص و سفارشی برای ماشین های صنعتی و انواع جرثقیل



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




 ظروف شیشه ای ارکوفام
درباره ما :
شرکت آرکوفام از سال 1386 فعالیت خود را با تولید ظروف شیشه ای بلور مظروف در صنعت خم  شیشه آغاز نموده و هم اکنون ما مدعی هستیم در کشور عزیزمان ایران به لحاظ حجم تولید و کیفیت محصول و بسته بندی برفراز قلّه موفقیت ایستاده ایم.

مأموریت :    
شرکت آرکوفام در سال 1386 با تولید ظروف شیشه ای بلورین و با ظرفیت اسمی 1700 تن در سال فعالیت خود را آغاز نمود.
این شرکت با هدف تامین نیازهای مشتریان داخلی و خارجی در زمینه تولید ظروف شیشه ای بلورین ، با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی فعالیت خود را آغاز و با اجرای طرحهای توسعه و تحقیق اقدام به تجهیز و بروز رسانی واحدهای مختلف خود نمود ، به نحوی که توان تولیدی این واحد تا سقف 3000 تن در سال افزایش یافت و محصولات این شرکت هم اکنون علاوه بر ارائه در بازارهای داخلی به بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه جزیره بالکان و آسیای میانه صادر می گردد. 
رسالت ما معرفی محصولات ایرانی بعنوان محصولاتی بی نقص ، با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی و توسعه بازار تا مرزهای بیکران تجارت جهانی می باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طراحی سایت نرم نت
از آنجائیکه روز به روز تعداد  استفاده کنندگان از  اینترنت در کشور بیشتر می شود از این رو فضای اینترنت بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی نو  و همچنین عرضه خدماتی نوین  می باشد. طراحی سایت میتواند نخستین گام در راستای پیدایش فرصتهایی نو در تجارت و ارائه ی خدمات به روشی نوین باشد. در این مورد طراحی سایت با امکانات مورد نظر برای مشتری امری مهم تلقی میشود.
شما میتوانید با توجه به اهدافی که در نظر دارید اقدام به طراحی سایت کرده و در جهت تحقق هدف خود گامی مطمئن و متفاوت بردارید.در دنیای تجارت الکترونیک وب سایت ها نقش بسیار مهمی در معرفی کالا ها و خدمات و در نتیجه جذب مشتری دارند.امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و برای پیدا کردن خدمات مورد نیاز و یا خرید کالا از اینترنت کمک میگیرند.
یکی دیگر از دلایل طراحی سایت بهبود راندمان کاری و افزایش اعتبار شما میباشد که علاوه بر آن می توانید خدمات مرتبط با حرفه خود را به دیگران معرفی کنید و با صرف کمترین هزینه بهترین تبلیغ را در سطحی گسترده انجام دهید مشتریان میتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی در هر زمان با شما در ارتباط باشند،ممکن است طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت برای شما پر هزینه باشد اما باید به این نکته توجه داشت که وب سایتی حرفه ای و اختصاصی نمایانگر جایگاه و وجهه ی تجارت شماست.



-----------------------------------------------------------------


تویوتا      لوازم یدکی تویوتا       یدکی تویوتا


لوازم یدکی تویوتا ، قطعات یدکی تویوتا ، ، لوازم و قطعات یدکی اصلی تویوتا و لکسوس، فروش کلیه قطعات یدکی تویوتا و لکسوس ، لوازم یدکی لکسوس

همانطور که میدانید خودرو تویوتا یکی از محبوب ترین خودرو های روز جهان میباشد

تویوتا از نظر طراحی بدنه بسیار زیبا است

تویوتا از نظر طراحی داخلی خودرو بینظیر میباشد

تویوتا از جمله خودروهای راحت برای سرنشینان است

 بر اساس این گزارش افزایش تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه مهمترین علت تصمیم تویوتا برای افزایش تولید اعلام شده است.

میزان تقاضا برای خودروهای تویوتا طی ماههای اخیر در بازارهای آسیایی و آمریکای جنوبی رشد چشمگیری داشته است . البته بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو موجب کاهش تقاضا برای خودروهای تویوتا در این کشورها شده است .

آدرس : تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.

تلفن : 02133958181 - 02133958182

تلفن : 02133952940 - 02133945373 - 02133919845

یمیل : toyotayadak@gmail.com


ایمیل : info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ارمان صنعت جهان


 

موتور برق چیست؟
موتور برق مجموعه ای شامل یک موتور و یک ژنراتور می باشد که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور  به نیروی الکتریکی خروجی  تبدیل میکند که اندازه و سایز موتور برق بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن که KW کیلو وات و یا KVA می باشد متفاوت است.

طبق تعریفی دیگرموتور برق دیزل ژنراتور کوچک شده است که برای تامین برق  در ظرفیت کم و مکان های کوچک استفاده می شود.

 انواع موتور برق بنزینی موجود به شرح زیر می باشد:

    موتور برق بنزینی هوندا
    موتور برق بنزینی پاورمیت
    موتور برق بنزینی روبین
    موتور برق بنزینی جیانگ دانگ
 موتور برق بنزینی کیپور
   موتور برق بنزینی المکس


    الکتروپمپ و موتورپمپ

    الکتروموتور و الکترو گیربکس

    مولد برق (موتور برق، موتورژنراتور)

    وکیوم پمپ و BLOWER

    کارواش خانگی و صنعتی

    لوازم باغبانی

    سم پاش

    مخازن تحت فشار دیافراگمی

محصولات آرمان صنعت جهان :

لیست محصولات آرمان صنعت جهان در منوهای کناری و بالای وب سایت درج گردیده است که شمامل : الکتروپمپ،الکتروموتورها ، محصولات باغبانی ، پمپ آب ،پنتاکس ، لوارا ،پمپ کف کش ، پمپ ایران ، پمپ های هوادهی ، انواع کارواش ، ماشین آلات صنعتی ، موتور برق ، وکیوم پمپ ، تصفیه آب و ... می باشد



الکتروپمپ و سایر محصولات آرمان صنعت جهان 

شرکت آرمان صنعت جهان ( مشاوره  رایگان  09123073498 )

ا بیش از سه دهه تجربه در زمینه پخش انواع الکترو پمپ،لوارا، پنتاکس ، موتور برق ، کف کش ، پمپ آب ، الکتروموتور، دیزل ژنراتور، موتورپمپ، لوازم کشاورزی و شستشو و همچنین محصولات ساختمانی،آمادگی خود را جهت ارائه خدمات تجاری، فنی و مشاوره‌ای در جهت تامین انواع کالاهای ذیل در بخش صنعتی، کشاورزی ، باغبانی و ساختمانی اعلام می‌نماید .

شما میتوانید محصولاتی نظیر الکتروپمپ ، پمپ اب، لوارا ، پنتاکس ،پمپ اب و کف کش را در لیست محصولات ارائه شده ارمان صنعت جهان پیدا کنید




طراحی سایت نرم نت

از آنجائیکه روز به روز تعداد  استفاده کنندگان از  اینترنت در کشور بیشتر می شود از این رو فضای اینترنت بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی نو  و همچنین عرضه خدماتی نوین  می باشدطراحی سایت میتواند نخستین گام در راستای پیدایش فرصتهایی نو در تجارت و ارائه ی خدمات به روشی نوین باشد. در این مورد طراحی وب سایت با امکانات مورد نظر برای مشتری امری مهم تلقی میشود.

شما میتوانید با توجه به اهدافی که در نظر دارید اقدام به طراحی وب سایت کرده و در جهت تحقق هدف خود گامی مطمئن و متفاوت بردارید.در دنیای تجارت الکترونیک وب سایت ها نقش بسیار مهمی در معرفی کالا ها و خدمات و در نتیجه جذب مشتری دارند.امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و برای پیدا کردن خدمات مورد نیاز و یا خرید کالا از اینترنت کمک میگیرند.

یکی دیگر از دلایل داشتن وب سایت بهبود راندمان کاری و افزایش اعتبار شما میباشد که علاوه بر آن می توانید خدمات مرتبط با حرفه خود را به دیگران معرفی کنید و با صرف کمترین هزینه بهترین تبلیغ را در سطحی گسترده انجام دهید مشتریان میتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی در هر زمان با شما در ارتباط باشند،ممکن است طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت برای شما پر هزینه باشد اما باید به این نکته توجه داشت که وب سایتی حرفه ای و اختصاصی نمایانگر جایگاه و وجهه ی تجارت شماست



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



انواع بلبرینگ



امروزه، بلبرینگ ها در کاربردهای متنوعی به کار می روند.بلبرینگ های فوق سریع در قطعات دستی دندانپزشکی به کار می رود، بلبرینگهای هوافضائی در مریخ نورد به کار رفته اند، و بلبرینگ های خمشی در سیستم های همتراز نوری استفاده شده اند


بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای Full complement cylindrical roller bearings

این بلبرینگ ها دارای حداکثر تعداد غلتک بوده و در اصل با عدم وجود قفسه تمامی فضایی که در سایر بلبرینگ ها توسط قفسه اشغال می شود در آنها از غلتک پر شده است. ضخامت آنها نسبت به پهنایشان کم بوده که این خصوصیات موجب بالا بردن فوق العاده زیاد تحمل بار و در عین حال صرفه جویی در مقدار فضای مورد نیاز برای جا زدن بلبرینگ می شود. سرعت دورانی آنها مسلماً به انواع معمولی بلبرینگ ها نمی رسد و در چند نوع یک ردیفه و دو ردیفه و چند ردیفه تولید می شود. از آنجائیکه این نوع بلبرینگ ها دارای پنجره ساچمه نیستند، غلتک ها با یکدیگر در تماس مستقیم بوده که این امر موجب بالا رفتن اصطکاک و نیز اشکال در ایجاد لایه هیدرودینامیکی روانکار بین فاصله غلتک ها با یکدیگر می شود که تمامی این عوامل منجر به بالا رفتن سایش می گردد. جهت کاهش چنین اثرات زیانباری، معمولاً غلتک را تحت یک سری عملیات حرارتی شامل سخت کاری سطحی قرار می دهند. چنین بلبرینگ هایی با پسوند B متمایز می گردند نظیر NJG 2310 BVH استفاده از بلبرینگ هایی که بدین ترتیب اصلاح شده اند، تحت شرایط ذیل توصیه می شود: - سرعت های بالا - روانکاری نامناسب - شتابهای دورانی یا شعاعی بالا در صورتیکه شرایط کاری از موارد فوق الذکر هم سخت تر باشد، می توان از بلبرینگ هایی استفاده کرد که حلقه های آن نیز تحت عملیات سطحی قرار گرفته باشد. این نوع بلبرینگ ها با پسوند B4 مشخص می شوند نظیر NJG 2310 B4VH. همانگونه که قبلاً گفته شد، این نوع بلبرینگها در انواع متنوع یک ردیفه و دو ردیفه تولید شده و نظیر بلبرینگ های استوانه ای معمولی ممکن است حلقه های داخلی یا بیرونی آنها حالات مختلفی از لحاظ داشتن لبه Flange دارا باشند. در بعضی از آنها استفاده از حلقه نگهدارنده retaining ring موجب یکپارچه نگه داشتن رولبرینگ می شود (بار محوری از سمت حلقه نگهدارنده نمی تواند بر بلبرینگ اعمال شود). نوع دیگر نظیر سری NNC، در حلقه بیرونی خود یک لبه یکپارچه و یک حلقه لبه دار Flange ring دارد. این سری می توانند بار محوری را در هر دو جهت تحمل کنند. در نوع دیگر که با NNF شروع می شود، حلقه داخلی دو تکه بوده و توسط یک حلقه نگهدارنده بهم متصل می شوند. در حلقه بیرونی خود جای خار داشته و در دو طرف کاسه نمد لاستیکی نیز دارند که با گریس لیتیمی مخصوص کارکرد در دمای -50ºc الی +110ºc پر شده اند. ولی محدوده دمایی کارکرد این سری بلبرینگ ها بین -40ºc الی +80ºc است. (به خاطر وجود کاسه نمد) در صورت عدم نیاز به کاسه نمد می توان توسط یک آچار پیچ گوشتی یا وسیله ای نظیر آن آنها را در آورد. مقدار ناهمراستایی مجاز در بلبرینگ های مورد بحث عبارتست از: 4 دقیق برای برینگهای سری 18 و 3 دقیقه برای برینگهای سری 22،23،29،30.

بلبرینگ پارس تامین

بلبرینگ های سوزنی Needle roller bearings

این نوع بلبرینگ ها اصولاً از جنس فولادهای کربن – کرومی بوده و ضمن دارای بودن ضخامت کم از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه داخلی داشته یا نداشته باشند. در صورت امکان، بکار نبردن حلقه داخلی از کاربرد آن بهتر است، زیرا در اینصورت می توان قطر شافت را بزرگتر اختیار کرد و در نتیجه سیستم از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، اما به هر حال در مواردیکه نتوان محل قرار گرفتن بلبرینگ  بر روی شافت را به اندازه مناسب سخت کاری و سنگ زنی کرد، باید از حلقه داخلی نیز استفاده شود. این نوع بلبرینگ در انواع یک ردیفه و گاهی دو ردیفه، با تنوع در لبه های یکپارچه داخلی یا بیرونی و در بعضی موارد با شیار و سوراخ مخصوص روانکاری تولید می شوند. بعضی از انواع این بلبرینگ ها با کاسه نمد لاستیکی نیز تولید می شوند. اصلاح در خط تماس بین شیار و غلتک مسئله تنشهای لبه ای را به حداقل رسانده و امکان یک ناهمراستایی زاویه ای کوچک بین شافت و محفظه را فراهم می کند. پنجره ساچمه آنها می تواند از جنس ورقه فولادی نازک یا معمولی و در بعضی سریها فیبری باشد. شیار غلتک در حلقه داخلی آنها پرداخت شده و بعد از نصب نیز باید پرداخت دقیق شوند. در آندسته از بلبرینگ ها که حلقه داخلی ندارند، انتخاب تلورانس مناسب برای شافت موجب رسیدن به لقی مناسب در بلبرینگ  بعد از نصب می شود. در جدول بالا کلاسهای مناسب این تلورانسها آورده شده اند.

 بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه بیشترین کاربرد را در میان انواع بیرینگ‌ها دارند. به همین علت در طرح‌های زیر و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بلبرینگ های باز در طرح اصلی
بلبرینگ های آب‌بند شده
بلبرینگ های آب‌بند شده در برابر روغن نوع ICOSTM
بلبرینگ ها با شیار محیطی با یا بدون خار فنری
 انواع دیگر بلبرینگهای شیار عمیق با کاربردهای خاص در فصل « بلبرینگهای مهندسی» و «مکاترونیک» آورده شده‌اند، که شامل،

بلبرینگهای مختلط
بلبرینگ های عایق الکتریکی
بلبرینگ ها برای دمای بالا
بلبرینگ های مجهز به سنسور (Sensorized Bearing ) می‌باشند.
بلبرینگ شیار عمیق دارای کاربرد وسیع در صنعت و از متداولترین بلبرینگها در بازار مصرف است. در این نوع بلبرینگ‌ها یک شیار عمیق دایره‌ای یا شعاعی برابر با شعاع ساچمه وجود دارد. به خاطر وجود همین شیار و ایجاد سطح تماس بالا بین ساچمه‌ها و رینگ‌ها موارد استفاده زیادی دارند و توانایی تحمل بارهای شعاعی  و محوری را در هر دوجهت دارند. طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیری، کارکرد مناسب در سرعت‌های بالا از خصوصیت بارز بلبرینگ شیار عمیق بوده و در انواع یک ردیفه، دوردیفه و یک ردیفه با شیار ساچمه خور به قرار زیر تولید می‌گردد. بلبرینگهای شیار عمیق را بصورت زیر تقسیم بندی می‌نماید:

الف-بلبرینگشیار عمیق یک ردیفه Single row deep groove ball bearings

ب- بلبرینگشیار عمیق یکردیفه با اسلات‌های پر کننده Single row deep groove ball bearings with filling slots

ج- بلبرینگ شیار عمیق استنلس استیل Stainless stee deep groove ball bearings

د- بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه کاربردهای زیادی دارند. مشخصه‌های این بلبرینگها طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیر بودن، مناسب بودن آن برای سرعت‌های بالا و خیلی زیاد، محکم بودن در حین کار و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری می‌باشند.
شیار عمیق در سطح غلتش و هم‌خوانی دقیق بین این شیار و ساچمه‌ها این بلبرینگ را قادر می‌سازد که بار محوری را از هر دو جهت به همراه بار شعاعی حتی در سرعت‌های بالا، تحمل کند.
Double row deep groove ball bearings

بلبرینگ ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در هر جا مطابق وزن بارها و یا سرعت دور زدن بار و یا حساسیت‌های تخصصی بار و محل نصب متغیر بوده و از انواع مختلف خانواده (خیلی بزرگ) بلبرینگ ها استفاده می‌گردد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی یا ساچمه‌های میانی بلبرینگ اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها (ساچمه‌ها) در بیشتر موارد استفاده ساده، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک دقیق و حساس خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند؛ از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس، اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن‌ها گردد، در اینگونه موارد می‌توان از بلبرینگ های غلطکی'یا بلبرینگ های غلطکی مخروطی‌شکلاستفاده کرد. گونهٔ خاصی از بلبرینگ ها، بلبرینگ های محوری (یا کف گرد) نام دارند که برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند بارهای محوری شدید را تحمل کنند و از نمونه‌های کاربردها آن‌ها می‌توان به کاربردشان در میزهای گردان اشاره کرد

یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق یک ردیفه در مدل‌ها و سایزهای گسترده‌ای تولید شده که با پسوند و پیشوندهای اضافه شده به بلبرینگ که معمولاً به پنج عدد اصلی اضافه شده، مشخص می‌گردند.

بلبرینگهای شیار عمیق با سیل‌ها و پوشش‌های متنوع کاسه نمد لاستیکی و فلزی تولید شده و برای اطلاع دقیقتر از موارد کددهی و دیگر پسوندها که هر کدام مشخص کننده جزئیات فنی خاص است

مثلاً پسوند Z مربوط به بیرینگ‌هایی با پوشش کاسه نمدی فلزی در یکطرف یا یاتاقان با در پوش یکطرفه و 2Z کاسه نمد فلزی در دو طرف یا یاتاقان با در پوش دو طرفه می‌باشد. در این نوع بلبرینگحلقه داخلی با کاسه نمد فاصله داشته و مورد استفادشان در حالتی ست که حلقه‌ها داخلی بلبرینگمی‌چرخد، زیرا در حالت بر عکس یعنی چرخش حلقه بیرونی  امکان نشت گریس وجود دارد.

نوع بلبرینگهای شیار عمیق دارای سیل یا sealed bearings مربوط به کاسه نمدی با لاستیک مصنوعی ست که با واشر فلزی تقویت شده است. این نوع کاسه نمد لاستیکی در محدوده دمایی ۴۰- تا ۱۲۰+ توانایی کار داشته و با حلقه داخلی تماس دارد از این رو در کم شدن سرعت بلبرینگ اثر گذارست و با حرف اختصاری 2RS شناخته می‌شود.

در کد دهی بلبرینگها از نوع یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق پسوندهای 2RSL,RSL یا 2RZ,RZ مشخص کننده نوع سیل با اصطکاک مالشی کمی Low fiction seal بوده که پسوندها بستگی به سری بیرینگ و اندازه آن داشته و در این ساختاربه طور کلی سرعت بلبرینگ می‌تواند هم اندازه سرعت آن با کاسه نمدفلزی باشد و به دلیل فاصله کم کاسه نمد و حلقه داخلی دارای خصو صیات آب بندی مناسبی نیز می‌باشد.

بلبرینگ دارای سیل NBR و لبه‌های قابلیت ارتجاعی که توسط شرکت اس‌کااف توسعه داده شده و ICOS® oil sealed bearing units نامیده می‌شوند در کاربردهایی که نیازمند قابلیت‌هایی بیشتر از سیل‌های استاندارد معمولی می‌‍باشد، استفاده می‌گردند. در این نوع ساختار ساچمه نیازمند فضای کمتری نسبت به دو گونه قبلی بوده. نصب آسان و هزینه پایین جهت ماشین کاری شفت از مزایای عمده این نوع ساختار در یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق می‌باشد.

بلبرینگهایی  که در ساختارشان جای خار وجود داشته و به bearings with snap ring groove معروف بوده که در این طرح می‌توان با جاگذاری یک خار، ساچمه را از جهت محوری در فضای مورد نظر محکم نمود و باعث کم شدن فضای اشغالی شد. قرار گیری کد N در پسوند شماره بلبرینگ مشخص کننده داشتن جای خار در رینگ خارجی می‌باشد و پسوند NR نیز دارا بودن خار در بلبرینگشیار عمیق را شامل می‌شود

 

فردوس بلبرینگ

 روش های ثابت کردن محوری بلبرینگها

جابجایی بلبرینگ  
بهتر است همواره از دستکش و تجهیزات جابجایی و بلند کردن،که برای نصب کردن و بیرون آوردن 
بلبرینگ  ها طراحی شده اند،استفاده شود.این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود بلکه خستگی کم تر،خطر کم تر و احتمال بروز صدمات بدنی را کاهش می دهد.  به دلایل فوق استفاده از دستکش مقاوم به حرارت و روغن هنگام جابجایی بلبرینگ  های گرم و آغشته به روغن توصیه می شود.این دستکش ها باید سطح خارجی بادوام و سطح داخلی نرم وضد حساسیت داشته باشد.بلبرینگ  های گرم،بزرگ ویا سنگین معمولا مشکل ساز می باشند.زیرا نمی توان آنها را به صورت امن به کمک یک یا دو نفر جابجا نکود.می توان تجهیزات مناسب برای حمل وبلند کردن بلبرینگ  ها را در کارگاه ساخت.ابزارجابجایی بلبرینگ  ها یکی از این تجهیزات می باشد که بیشتر مشکلات را حل نموده و جابجایی،نصب و بیرون آوردن بلبرینگ ها را بر روی شفت آسان می کند. برای جابجایی و نصب بلبرینگ  ها بزرگ و سنگین آنها را باید از یک نقطه آویزان نمود.اما باید از نوار فولادی یا کمربند پارچه ای استفاده نمود. قرار دادن یک فنر بین حلقه بلند کننده و کمربند نصب بلبرینگ  بر روی شفت را ساده می کند.
 


بلبرینگ ها با رینگ داخلی استوانه ای رینگ هایی که با انطباق تداخلی نصب می شوند معمولا به جهت وسیله پله های شفت یا نشیمنگاه از یک جهت به صورت محوری مهار می شوند. درسمت مقابل، رینگ داخلی معمولا به وسیله یک مهره قفل کن ویا به وسیله یک صفحه که به انتهای شفت پیچ می شود مهار می شود.رینگ های خارجی معمولا به وسیله در پوش نشیمنگاه یا در حالات خاص به وسیله یک رینگ رزوه شده در محل خود مهار می شوند.

بجای ایجاد پله در شفت یا نشیمنگاه ، در بعضی موارد از رینگ فاصله اندازه (Spcer Ring) یاحلقه واسطه (Collars) بین رینگ های بلبرینگ و یا رینگ بلبرینگ واجزای مجاور نظیر چرخدنده استفاده می شود.

استفاده از خار فنری برای مهار محوری بلبرینگ ها باعث صرفه جویی در فضا، سرعت در نصب و در آوردن و ساده شدن ماشینکاری شفت و نشیمنگاه می شود. اگربارمحوری متوسط یا زیادی باید مهار شود یک حلقه بین بلبرینگوخارفنری قرار داده می شود تا خار فنری تحت ممان خمشی اضافی قرار نگیرد. در صورت لزوم می توان لقی محوری بین خار فنری و شیار محیطی آن را با انتخاب تلرانس مناسب برای حلقه واسطه ویا استفاده از لایی فلزی (Shim) کاهش داد. بلبرینگ ها با شیار محیطی بر روی رینگ خارجی را می توان به سادگی و با صرفه جویی در فضا با استفاده ازخارفنری مهار کرد.

روش دیگر مهار محوری که برای بلبرینگ های دقیق مناسب است، استفاده از انطباق پرسی به شکل چیدمان غلاف های پله ای (Stepped Sleeve) می باشد.

 بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف واسطه

بلبرینگ های متوسط و کوچک را می توان با ضربات چکش که از طریق یک رینگ واسطه به بلبرینگوارد می شود، را بیرون آورد. باید توجه شود که قبل از انجام این کار باید مهره غلاف کمی باز شده باشد.بلبرینگ های کوچک و متوسط بر روی شفت های پله دار را می توان با ضربات چکش که از طریق یک بوش به مهره از قبل شل شده غلاف وارد می شود، را بیرون آورد. بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ بر روی غلاف واسطه به کمک مهره هیدرولیکی بسیار ساده است.برای استفاده از این روش بلبرینگ باید در مقابل یک پیشانی نصب شده باشد. اگر بوش دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن باشد با روش تزریق روغن عملیات بیرون آوردن بسیار ساده خواهد شد.


بیرون آوردن بلبرینگ های بر روی غلاف بیرون کشیدنی هنگام بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف بیرون کشیدنی جزء قفل کن محوری (مهره قفل کن،در پوش وغیره) باید برداشته شود. بلبرینگ های کوچک و متوسط را می توان با استفاده از یک مهره قفل کن و آچار ضربه ای یا قلابدار بیرون آورد. ابزار مناسب برای بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ مهره هیدرولیکی می باشد اگر بخش رزوه شده غلاف  از انتهای شفت یا پله شفت بیرون زده شده باشد یک رینگ حمایت کننده با حداکثر ضخامت ممکنه باید در بوش قرارداد تا از واپیچش و خرابی رزوه هنگام سفت کردن مهره جلوگیری شود. توصیه می شود که پشت مهره هیدرولیکی یک صفحه نگهدارنده نصب شود این صفحه از پرتاپ مهره و غلاف در صورت جدا شدن ناگهانی غلاف از شدت جلوگیری می کند.غلاف های بیرون کشیدنی برای بلبرینگ های بزرگ معمولا دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن برای استفاده از روش تزریق روغن می باشد.استفاده از روش تزریق روغن هنگام بیرون کشیدن بلبرینگ های بزرگ باعث  صرفه جویی در وقت می شود.


 

 


بار حداقل Minimum load

جهت اجتناب از مسائلی نظیر سرخوردن غلتک بر روی شیار، بلبرینگ همیشه باید تحت یک بار حداقل قرار داشته باشد که مقدار آن از این رابطه بدست می آید: بار شعاعی حداقل، Frm=N ضریب بار حداقل، Kr= برای بلبرینگ های سری 18 100= برای برینگ های سری 48,29 200= برای بلبرینگ های سری 49 250= برای بلبرینگهای سری 30,22 300= برای بلبرینگ های سری 23 350= برای بلبرینگ های سری 3194 (00),NNF50 400= برای بلبرینگ های سری 50 500= سرعت دورانی بلبرینگ، n=r / min سرعت مبنای روغن بر حسب r/min، که در جداول مشخصات بلبرینگ داده می شود nr= برای بلبرینگ های سری NNF50 و 3194(00) داریم: نرخ سرعت nr= 1.3x قطر متوسط بلبرینگ، dm=mm, 0.5(d+D) اگر وزن قطعات مجاوربلبرینگ  به همراه نیروهای خارجی به مقدار محاسبه شده از فرمول فوق الذکر نرسید، باید بطریقی این نیرو را بر بلبرینگ اعمال کرد.

بار دینامیکی معادل بلبرینگ Equivalent dynamic bearing hoad

وقتی بلبرینگ غیر ثابت بوده non-locating و فقط بار شعاعی بر آن اعمال شود، داریم: Fr بار شعاعی است. P=fr درصورت داشتن لبه در حلقه های داخلی و بیرونی و تثبیت شافت از یک یا دو طرف: Fa / Fr≤ e اگر P=Fr Fa / Fr> e اگر P=0.92Fr+Yfa نیروی محوری، Fa=N ضریب محاسبه e= برای بلبرینگ های دو ردیفه 0.15= برای بلبرینگ های سری 18 0.2= برای سایر رولبرینگ های یک ردیفه 0.3= ضریب بار محوری Y= برای بلبرینگ   های سری 18 0.6= برایبلبرینگ  های دو ردیفه 0.53= برای سایر بلبرینگ های یک ردیفه 0.4= از آنجائیکه کارکرد مناسب بلبرینگ ها در مواقعی که تحت بار محوری قرار دارند، زمانی بهبود می یابد که همزمان تحت یک بار شعاعی نیز قرار داشته باشند، نسبت Fa/Fr در بلبرینگ  های یک ردیفه نباید از 0.5 تجاوز کند و این مقدار در انواع دو ردیفه به 0.25 می رسد.

بار استاتیکی معادل بلبرینگ  Equivalent static bearing load

این مقدار در حالتیکه رولبرینگ بلبرینگ )تحت بار استاتیکی قرار دارد، عبارتست از: Po=Fr

 

 

 

 سایر مطالب

بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای

 

بلبرینگ  استوانه ای

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگهای کف گرد

بلبرینگ های تماس زوایه ای

بلبرینگ های خود تنظیم

تفاوت بلبرینگ  با رولبرینگ

بلبرینگ و آلودگی

بلبرینگ  و فاکتورهای انتخاب

  بلبرینگ های غلتشی دارای یک سرعت کارکرد حدی می باشند . معمولا دمای کارکرد روانکار یا جنس اجزای بلبرینگ این حد را تعیین می کند .


سرعتی که در حد دمای کارکرد می توان به آن دست یافت به گرمای اصطکاکی ایجاد شده در بلبرینگ ( به علاوه  گرمای ناشی از منابع خارجی ) و مقدار گرمایی که از بیرینگ به خارج منتقل می شود ، بستگی دارد .

نوع و اندازه بلبرینگ ، طرح داخلی ، بار ، روانکاری و شرایط خنک شدن به همراه طرح قفسه ، دقت و لقی داخلی نقش تعیین کننده در ظرفیت سرعت بیرینگ دارند .

در جداول بلبرینگ ها معمولا دو سرعت ذکر شده است : سرعت مرجع ( حرارتی ) و سرعت حدی ( سینماتیکی ) ، که مقادیر هر یک از این سرعت ها به معیارهای مربوطه بستگی دارد .

 


 


واردات انواع بلبرینگ

بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای Full complement cylindrical roller bearings

این بلبرینگ ها دارای حداکثر تعداد غلتک بوده و در اصل با عدم وجود قفسه تمامی فضایی که در سایر بلبرینگ ها توسط قفسه اشغال می شود در آنها از غلتک پر شده است. ضخامت آنها نسبت به پهنایشان کم بوده که این خصوصیات موجب بالا بردن فوق العاده زیاد تحمل بار و در عین حال صرفه جویی در مقدار فضای مورد نیاز برای جا زدن بلبرینگ می شود. سرعت دورانی آنها مسلماً به انواع معمولی بلبرینگ ها نمی رسد و در چند نوع یک ردیفه و دو ردیفه و چند ردیفه تولید می شود. از آنجائیکه این نوع بلبرینگ ها دارای پنجره ساچمه نیستند، غلتک ها با یکدیگر در تماس مستقیم بوده که این امر موجب بالا رفتن اصطکاک و نیز اشکال در ایجاد لایه هیدرودینامیکی روانکار بین فاصله غلتک ها با یکدیگر می شود که تمامی این عوامل منجر به بالا رفتن سایش می گردد. جهت کاهش چنین اثرات زیانباری، معمولاً غلتک را تحت یک سری عملیات حرارتی شامل سخت کاری سطحی قرار می دهند. چنین بلبرینگ هایی با پسوند B متمایز می گردند نظیر NJG 2310 BVH استفاده از بلبرینگ هایی که بدین ترتیب اصلاح شده اند، تحت شرایط ذیل توصیه می شود: - سرعت های بالا - روانکاری نامناسب - شتابهای دورانی یا شعاعی بالا در صورتیکه شرایط کاری از موارد فوق الذکر هم سخت تر باشد، می توان از بلبرینگ هایی استفاده کرد که حلقه های آن نیز تحت عملیات سطحی قرار گرفته باشد. این نوع بلبرینگ ها با پسوند B4 مشخص می شوند نظیر NJG 2310 B4VH. همانگونه که قبلاً گفته شد، این نوع بلبرینگ ها در انواع متنوع یک ردیفه و دو ردیفه تولید شده و نظیر بلبرینگ های استوانه ای معمولی ممکن است حلقه های داخلی یا بیرونی آنها حالات مختلفی از لحاظ داشتن لبه Flange دارا باشند. در بعضی از آنها استفاده از حلقه نگهدارنده retaining ring موجب یکپارچه نگه داشتن رولبرینگ می شود (بار محوری از سمت حلقه نگهدارنده نمی تواند بر بلبرینگ اعمال شود). نوع دیگر نظیر سری NNC، در حلقه بیرونی خود یک لبه یکپارچه و یک حلقه لبه دار Flange ring دارد. این سری می توانند بار محوری را در هر دو جهت تحمل کنند. در نوع دیگر که با NNF شروع می شود، حلقه داخلی دو تکه بوده و توسط یک حلقه نگهدارنده بهم متصل می شوند. در حلقه بیرونی خود جای خار داشته و در دو طرف کاسه نمد لاستیکی نیز دارند که با گریس لیتیمی مخصوص کارکرد در دمای -50ºc الی +110ºc پر شده اند. ولی محدوده دمایی کارکرد این سری بلبرینگ ها بین -40ºc الی +80ºc است. (به خاطر وجود کاسه نمد) در صورت عدم نیاز به کاسه نمد می توان توسط یک آچار پیچ گوشتی یا وسیله ای نظیر آن آنها را در آورد. مقدار ناهمراستایی مجاز در بلبرینگ های مورد بحث عبارتست از: 4 دقیق برای برینگهای سری 18 و 3 دقیقه برای برینگهای سری 22،23،29،30.

بلبرینگ پارس تامین

بلبرینگ های سوزنی Needle roller bearings

این نوع بلبرینگ ها اصولاً از جنس فولادهای کربن – کرومی بوده و ضمن دارای بودن ضخامت کم از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه داخلی داشته یا نداشته باشند. در صورت امکان، بکار نبردن حلقه داخلی از کاربرد آن بهتر است، زیرا در اینصورت می توان قطر شافت را بزرگتر اختیار کرد و در نتیجه سیستم از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، اما به هر حال در مواردیکه نتوان محل قرار گرفتن بلبرینگ  بر روی شافت را به اندازه مناسب سخت کاری و سنگ زنی کرد، باید از حلقه داخلی نیز استفاده شود. این نوع بلبرینگ در انواع یک ردیفه و گاهی دو ردیفه، با تنوع در لبه های یکپارچه داخلی یا بیرونی و در بعضی موارد با شیار و سوراخ مخصوص روانکاری تولید می شوند. بعضی از انواع این بلبرینگ ها با کاسه نمد لاستیکی نیز تولید می شوند. اصلاح در خط تماس بین شیار و غلتک مسئله تنشهای لبه ای را به حداقل رسانده و امکان یک ناهمراستایی زاویه ای کوچک بین شافت و محفظه را فراهم می کند. پنجره ساچمه آنها می تواند از جنس ورقه فولادی نازک یا معمولی و در بعضی سریها فیبری باشد. شیار غلتک در حلقه داخلی آنها پرداخت شده و بعد از نصب نیز باید پرداخت دقیق شوند. در آندسته از بلبرینگ ها که حلقه داخلی ندارند، انتخاب تلورانس مناسب برای شافت موجب رسیدن به لقی مناسب در بلبرینگ  بعد از نصب می شود. در جدول بالا کلاسهای مناسب این تلورانسها آورده شده اند.

 بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه بیشترین کاربرد را در میان انواع بیرینگ‌ها دارند. به همین علت در طرح‌های زیر و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بلبرینگ های باز در طرح اصلی
بلبرینگ های آب‌بند شده
بلبرینگ های آب‌بند شده در برابر روغن نوع ICOSTM
بلبرینگ ها با شیار محیطی با یا بدون خار فنری
 انواع دیگر بلبرینگهای شیار عمیق با کاربردهای خاص در فصل « بلبرینگهای مهندسی» و «مکاترونیک» آورده شده‌اند، که شامل،

بلبرینگهای مختلط
بلبرینگ های عایق الکتریکی
بلبرینگ ها برای دمای بالا
بلبرینگ های مجهز به سنسور (Sensorized Bearing ) می‌باشند.
بلبرینگ شیار عمیق دارای کاربرد وسیع در صنعت و از متداولترین بلبرینگها در بازار مصرف است. در این نوع بلبرینگ‌ها یک شیار عمیق دایره‌ای یا شعاعی برابر با شعاع ساچمه وجود دارد. به خاطر وجود همین شیار و ایجاد سطح تماس بالا بین ساچمه‌ها و رینگ‌ها موارد استفاده زیادی دارند و توانایی تحمل بارهای شعاعی  و محوری را در هر دوجهت دارند. طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیری، کارکرد مناسب در سرعت‌های بالا از خصوصیت بارز بلبرینگ شیار عمیق بوده و در انواع یک ردیفه، دوردیفه و یک ردیفه با شیار ساچمه خور به قرار زیر تولید می‌گردد. بلبرینگهای شیار عمیق را بصورت زیر تقسیم بندی می‌نماید:

الف-بلبرینگشیار عمیق یک ردیفه Single row deep groove ball bearings

ب- بلبرینگشیار عمیق یکردیفه با اسلات‌های پر کننده Single row deep groove ball bearings with filling slots

ج- بلبرینگ شیار عمیق استنلس استیل Stainless stee deep groove ball bearings

د- بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگهای شیار عمیق یک ردیفه کاربردهای زیادی دارند. مشخصه‌های این بلبرینگها طراحی ساده، تفکیک‌ناپذیر بودن، مناسب بودن آن برای سرعت‌های بالا و خیلی زیاد، محکم بودن در حین کار و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری می‌باشند.
شیار عمیق در سطح غلتش و هم‌خوانی دقیق بین این شیار و ساچمه‌ها این بلبرینگ را قادر می‌سازد که بار محوری را از هر دو جهت به همراه بار شعاعی حتی در سرعت‌های بالا، تحمل کند.
Double row deep groove ball bearings

بلبرینگ ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در هر جا مطابق وزن بارها و یا سرعت دور زدن بار و یا حساسیت‌های تخصصی بار و محل نصب متغیر بوده و از انواع مختلف خانواده (خیلی بزرگ) بلبرینگ ها استفاده می‌گردد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی به گوی یا ساچمه‌های میانی بلبرینگ اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد. با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها (ساچمه‌ها) در بیشتر موارد استفاده ساده، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک دقیق و حساس خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند؛ از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس، اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن‌ها گردد، در اینگونه موارد می‌توان از بلبرینگ های غلطکی'یا بلبرینگ های غلطکی مخروطی‌شکلاستفاده کرد. گونهٔ خاصی از بلبرینگ ها، بلبرینگ های محوری (یا کف گرد) نام دارند که برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند بارهای محوری شدید را تحمل کنند و از نمونه‌های کاربردها آن‌ها می‌توان به کاربردشان در میزهای گردان اشاره کرد

یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق یک ردیفه در مدل‌ها و سایزهای گسترده‌ای تولید شده که با پسوند و پیشوندهای اضافه شده به بلبرینگ که معمولاً به پنج عدد اصلی اضافه شده، مشخص می‌گردند.

بلبرینگهای شیار عمیق با سیل‌ها و پوشش‌های متنوع کاسه نمد لاستیکی و فلزی تولید شده و برای اطلاع دقیقتر از موارد کددهی و دیگر پسوندها که هر کدام مشخص کننده جزئیات فنی خاص است

مثلاً پسوند Z مربوط به بیرینگ‌هایی با پوشش کاسه نمدی فلزی در یکطرف یا یاتاقان با در پوش یکطرفه و 2Z کاسه نمد فلزی در دو طرف یا یاتاقان با در پوش دو طرفه می‌باشد. در این نوع بلبرینگحلقه داخلی با کاسه نمد فاصله داشته و مورد استفادشان در حالتی ست که حلقه‌ها داخلی بلبرینگمی‌چرخد، زیرا در حالت بر عکس یعنی چرخش حلقه بیرونی  امکان نشت گریس وجود دارد.

نوع بلبرینگهای شیار عمیق دارای سیل یا sealed bearings مربوط به کاسه نمدی با لاستیک مصنوعی ست که با واشر فلزی تقویت شده است. این نوع کاسه نمد لاستیکی در محدوده دمایی ۴۰- تا ۱۲۰+ توانایی کار داشته و با حلقه داخلی تماس دارد از این رو در کم شدن سرعت بلبرینگ اثر گذارست و با حرف اختصاری 2RS شناخته می‌شود.

در کد دهی بلبرینگها از نوع یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق پسوندهای 2RSL,RSL یا 2RZ,RZ مشخص کننده نوع سیل با اصطکاک مالشی کمی Low fiction seal بوده که پسوندها بستگی به سری بیرینگ و اندازه آن داشته و در این ساختاربه طور کلی سرعت بلبرینگ می‌تواند هم اندازه سرعت آن با کاسه نمدفلزی باشد و به دلیل فاصله کم کاسه نمد و حلقه داخلی دارای خصو صیات آب بندی مناسبی نیز می‌باشد.

بلبرینگ دارای سیل NBR و لبه‌های قابلیت ارتجاعی که توسط شرکت اس‌کااف توسعه داده شده و ICOS® oil sealed bearing units نامیده می‌شوند در کاربردهایی که نیازمند قابلیت‌هایی بیشتر از سیل‌های استاندارد معمولی می‌‍باشد، استفاده می‌گردند. در این نوع ساختار ساچمه نیازمند فضای کمتری نسبت به دو گونه قبلی بوده. نصب آسان و هزینه پایین جهت ماشین کاری شفت از مزایای عمده این نوع ساختار در یاتاقان ساچمه‌ای شیار عمیق می‌باشد.

بلبرینگهایی  که در ساختارشان جای خار وجود داشته و به bearings with snap ring groove معروف بوده که در این طرح می‌توان با جاگذاری یک خار، ساچمه را از جهت محوری در فضای مورد نظر محکم نمود و باعث کم شدن فضای اشغالی شد. قرار گیری کد N در پسوند شماره بلبرینگ مشخص کننده داشتن جای خار در رینگ خارجی می‌باشد و پسوند NR نیز دارا بودن خار در بلبرینگشیار عمیق را شامل می‌شود

 

فردوس بلبرینگ

 روش های ثابت کردن محوری بلبرینگها

جابجایی بلبرینگ 
بهتر است همواره از دستکش و تجهیزات جابجایی و بلند کردن،که برای نصب کردن و بیرون آوردن
بلبرینگ  ها طراحی شده اند،استفاده شود.این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود بلکه خستگی کم تر،خطر کم تر و احتمال بروز صدمات بدنی را کاهش می دهد.  به دلایل فوق استفاده از دستکش مقاوم به حرارت و روغن هنگام جابجایی بلبرینگ  های گرم و آغشته به روغن توصیه می شود.این دستکش ها باید سطح خارجی بادوام و سطح داخلی نرم وضد حساسیت داشته باشد.بلبرینگ  های گرم،بزرگ ویا سنگین معمولا مشکل ساز می باشند.زیرا نمی توان آنها را به صورت امن به کمک یک یا دو نفر جابجا نکود.می توان تجهیزات مناسب برای حمل وبلند کردن بلبرینگ  ها را در کارگاه ساخت.ابزارجابجایی بلبرینگ  ها یکی از این تجهیزات می باشد که بیشتر مشکلات را حل نموده و جابجایی،نصب و بیرون آوردن بلبرینگ ها را بر روی شفت آسان می کند. برای جابجایی و نصب بلبرینگ  ها بزرگ و سنگین آنها را باید از یک نقطه آویزان نمود.اما باید از نوار فولادی یا کمربند پارچه ای استفاده نمود. قرار دادن یک فنر بین حلقه بلند کننده و کمربند نصب بلبرینگ  بر روی شفت را ساده می کند.
 


بلبرینگ ها با رینگ داخلی استوانه ای رینگ هایی که با انطباق تداخلی نصب می شوند معمولا به جهت وسیله پله های شفت یا نشیمنگاه از یک جهت به صورت محوری مهار می شوند. درسمت مقابل، رینگ داخلی معمولا به وسیله یک مهره قفل کن ویا به وسیله یک صفحه که به انتهای شفت پیچ می شود مهار می شود.رینگ های خارجی معمولا به وسیله در پوش نشیمنگاه یا در حالات خاص به وسیله یک رینگ رزوه شده در محل خود مهار می شوند.

بجای ایجاد پله در شفت یا نشیمنگاه ، در بعضی موارد از رینگ فاصله اندازه (Spcer Ring) یاحلقه واسطه (Collars) بین رینگ های بلبرینگ و یا رینگ بلبرینگ واجزای مجاور نظیر چرخدنده استفاده می شود.

استفاده از خار فنری برای مهار محوری بلبرینگ ها باعث صرفه جویی در فضا، سرعت در نصب و در آوردن و ساده شدن ماشینکاری شفت و نشیمنگاه می شود. اگربارمحوری متوسط یا زیادی باید مهار شود یک حلقه بین بلبرینگوخارفنری قرار داده می شود تا خار فنری تحت ممان خمشی اضافی قرار نگیرد. در صورت لزوم می توان لقی محوری بین خار فنری و شیار محیطی آن را با انتخاب تلرانس مناسب برای حلقه واسطه ویا استفاده از لایی فلزی (Shim) کاهش داد. بلبرینگ ها با شیار محیطی بر روی رینگ خارجی را می توان به سادگی و با صرفه جویی در فضا با استفاده ازخارفنری مهار کرد.

روش دیگر مهار محوری که برای بلبرینگ های دقیق مناسب است، استفاده از انطباق پرسی به شکل چیدمان غلاف های پله ای (Stepped Sleeve) می باشد.

 بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف واسطه

بلبرینگ های متوسط و کوچک را می توان با ضربات چکش که از طریق یک رینگ واسطه به بلبرینگوارد می شود، را بیرون آورد. باید توجه شود که قبل از انجام این کار باید مهره غلاف کمی باز شده باشد.بلبرینگ های کوچک و متوسط بر روی شفت های پله دار را می توان با ضربات چکش که از طریق یک بوش به مهره از قبل شل شده غلاف وارد می شود، را بیرون آورد. بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ بر روی غلاف واسطه به کمک مهره هیدرولیکی بسیار ساده است.برای استفاده از این روش بلبرینگ باید در مقابل یک پیشانی نصب شده باشد. اگر بوش دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن باشد با روش تزریق روغن عملیات بیرون آوردن بسیار ساده خواهد شد.


بیرون آوردن بلبرینگ های بر روی غلاف بیرون کشیدنی هنگام بیرون آوردن بلبرینگ ها بر روی غلاف بیرون کشیدنی جزء قفل کن محوری (مهره قفل کن،در پوش وغیره) باید برداشته شود. بلبرینگ های کوچک و متوسط را می توان با استفاده از یک مهره قفل کن و آچار ضربه ای یا قلابدار بیرون آورد. ابزار مناسب برای بیرون آوردن بلبرینگ های بزرگ مهره هیدرولیکی می باشد اگر بخش رزوه شده غلاف  از انتهای شفت یا پله شفت بیرون زده شده باشد یک رینگ حمایت کننده با حداکثر ضخامت ممکنه باید در بوش قرارداد تا از واپیچش و خرابی رزوه هنگام سفت کردن مهره جلوگیری شود. توصیه می شود که پشت مهره هیدرولیکی یک صفحه نگهدارنده نصب شود این صفحه از پرتاپ مهره و غلاف در صورت جدا شدن ناگهانی غلاف از شدت جلوگیری می کند.غلاف های بیرون کشیدنی برای بلبرینگ های بزرگ معمولا دارای سوراخ و شیارهای توزیع روغن برای استفاده از روش تزریق روغن می باشد.استفاده از روش تزریق روغن هنگام بیرون کشیدن بلبرینگ های بزرگ باعث  صرفه جویی در وقت می شود.


 

 


بار حداقل Minimum load

جهت اجتناب از مسائلی نظیر سرخوردن غلتک بر روی شیار، بلبرینگ همیشه باید تحت یک بار حداقل قرار داشته باشد که مقدار آن از این رابطه بدست می آید: بار شعاعی حداقل، Frm=N ضریب بار حداقل، Kr= برای بلبرینگ های سری 18 100= برای برینگ های سری 48,29 200= برای بلبرینگ های سری 49 250= برای بلبرینگهای سری 30,22 300= برای بلبرینگ های سری 23 350= برای بلبرینگ های سری 3194 (00),NNF50 400= برای بلبرینگ های سری 50 500= سرعت دورانی بلبرینگ، n=r / min سرعت مبنای روغن بر حسب r/min، که در جداول مشخصات بلبرینگ داده می شود nr= برای بلبرینگ های سری NNF50 و 3194(00) داریم: نرخ سرعت nr= 1.3x قطر متوسط بلبرینگ، dm=mm, 0.5(d+D) اگر وزن قطعات مجاوربلبرینگ  به همراه نیروهای خارجی به مقدار محاسبه شده از فرمول فوق الذکر نرسید، باید بطریقی این نیرو را بر بلبرینگ اعمال کرد.

بار دینامیکی معادل بلبرینگ Equivalent dynamic bearing hoad

وقتی بلبرینگ غیر ثابت بوده non-locating و فقط بار شعاعی بر آن اعمال شود، داریم: Fr بار شعاعی است. P=fr درصورت داشتن لبه در حلقه های داخلی و بیرونی و تثبیت شافت از یک یا دو طرف: Fa / Fr≤ e اگر P=Fr Fa / Fr> e اگر P=0.92Fr+Yfa نیروی محوری، Fa=N ضریب محاسبه e= برای بلبرینگ های دو ردیفه 0.15= برای بلبرینگ های سری 18 0.2= برای سایر رولبرینگ های یک ردیفه 0.3= ضریب بار محوری Y= برای بلبرینگ   های سری 18 0.6= برایبلبرینگ  های دو ردیفه 0.53= برای سایر بلبرینگ های یک ردیفه 0.4= از آنجائیکه کارکرد مناسب بلبرینگ ها در مواقعی که تحت بار محوری قرار دارند، زمانی بهبود می یابد که همزمان تحت یک بار شعاعی نیز قرار داشته باشند، نسبت Fa/Fr در بلبرینگ  های یک ردیفه نباید از 0.5 تجاوز کند و این مقدار در انواع دو ردیفه به 0.25 می رسد.

بار استاتیکی معادل بلبرینگ  Equivalent static bearing load

این مقدار در حالتیکه رولبرینگ بلبرینگ )تحت بار استاتیکی قرار دارد، عبارتست از: Po=Fr

 

 

 

 سایر مطالب

بلبرینگ های پرغلتک استوانه ای

 

بلبرینگ  استوانه ای

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگهای کف گرد

بلبرینگ های تماس زوایه ای

بلبرینگ های خود تنظیم

تفاوت بلبرینگ  با رولبرینگ

بلبرینگ و آلودگی

بلبرینگ  و فاکتورهای انتخاب